לקראת שליחת צווי הגיוס לאלפי חרדים, הבוקר (ד') פורסמו הכללים הרוחניים של החטיבה החרדית החדשה - שצפויים להפוך לפקודות מטכ"ל. במסגרת הכללים, שנחשפו על ידי הכתב יואלי ברים, נקבע כי החיילים לא יפגשו נשים לאורך כל שירותם, מרגע כניסתם ללשכת הגיוס ועד שחרורם. בנוסף, נקבע כי מפקדי החיילים יהיו שומרי תורה ומצוות ויושם דגש על כך שיתשייכו למגזר החרדי.

גוף אזרחי - רבני ינחה את מפקדי החטיבה

עוד נקבע כי החיילים בחטיבה החדשה יתחייבו לשמור תורה ומצוות, ובטרם גיוסם תיערך להם סדנת היכרות עם צה"ל שתימשך שבועיים. כמו כן, גם הליך הצו הראשון עצמו וכן שרשרת החיול יבוצעו על ידי סגל חרדי, והחיילים ילוו על ידי גוף אזרחי-רבני חדש, שיורכב מרבנים וינחה את מפקדי החטיבה בכללי הדת.

הגוף החדש יכריע אילו חיילים יתקבלו לחטיבה

הגוף האזרחי החדש יהיה שותף מלא בקבלת החיילים לחטיבה, בקבלת ההחלטות הרוחניות של המפקדים ויבקר באופן קבוע את הנעשה בחטיבה. החיילים ילוו באופן אישי על ידי הגוף המדובר שסמכויותיו עוד נידונות במשרד הביטחון.

צה"ל הודיע: אלפי צווי גיוס יישלחו בראשון

כזכור, אתמול הודיע דובר צה"ל כי ביום ראשון הקרוב צפויים להישלח אלפי צווי גיוס לצעירים חרדים. ההחלטה מגיעה לאחר שגלנט אישר את המלצת צה"ל להוצאת צו ראשון כבר בחודש הקרוב, בהתאם ליכולות הקליטה והמיון ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים.

"לקראת גיוסי השנתון הקרוב אשר החל ביולי"

מדובר צה" ל נמסר: "ביום א׳, 21 ביולי 2024, ט"ו בתמוז התשפ"ד יחל הליך של הוצאת צווי זימון לביצוע צו ראשון ולתהליכי מיון והערכה לקראת גיוסי השנתון הקרוב אשר החל ביולי. הצווים יצאו כחלק מתוכנית צה"ל לקידום שילוב משרתים מהמגזר החרדי בשורותיו. צה"ל פועל על מנת לגייס לשורותיו מכלל חלקי החברה זאת לאור חובת הגיוס במדינת ישראל, מתוקף היותו צבא העם ולאור הצרכים המבצעיים המוגברים בעת הזו, לנוכח האתגרים הביטחוניים. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהתאם לחוק".