ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה היום (ד') על הודעת צה"ל לפיה יישלחו צווי גיוס לאלפי חרדים כבר ביום ראשון הקרוב. הדיון עסק בקריטריונים שעל פיהם יזומנו החרדים ללשכות הגיוס. תא"ל שי טייב, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם מסר בוועדה: "הצבא ערוך ביום ראשון הקרוב להתחיל להוציא צווים ראשונים, כדי להתחיל להניע את תהליך הגיוס לאנשים שיהיו רלוונטיים בהקשר הזה". דבריו עוררו ביקורת מצד ח"כים באופוזיציה ששאלו: "מכוח מה אתם עושים הבחנה ויוצרים קריטריונים?".

תא"ל טייב: קריטריונים לגיוס - "להביא את הבן אדם הנכון"

טייב המשיך ואמר כי "הקריטריונים הם לפי שיקולים מקצועיים של הצבא", בתגובה הוא נשאל: "למה לא שולחים צו גיוס לכולם?" התא"ל השיב כי הצבא צריך 3,000 חיילים חרדים בשנה ולכן הוא רוצה: "להביא את הבן אדם הנכון".

מתוך טקס הסיום של נצח יהודה, צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

ח"כים: "הצבא הגיע לא מוכן"

בנוגע לשאלת הנוכחים מהי כמות הצווים שתישלח, ענה נציג הצבא כי הוא ידע את המספר הסופי רק לאחר שהוא יעבור את אישור בכירי הביטחון. ח"כ מאיר כהן מיש עתיד פנה לצבא: "כשאתם באים לכאן לא מוכנים, אתם משדרים מסר רע לחרדים שאתם לא באמת צריכים אותם". לאחר סיום דבריו, מספר ח"כים טענו כי "הצבא הגיע לא מוכן".

חרדים מפגינים נגד גיוס לצה"ל, ספטמבר 2023, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

חרדים מפגינים נגד גיוס לצה"ל, ספטמבר 2023, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

יולי אדלשטיין יצא נגד הצבא: "אולי הם מסתירים"

יו"ר הוועדה, יולי אדלשטיין, הוסיף על דבריהם: "אולי הם מסתירים". מנגד, ח"כ הלוי מהליכוד תקף את חברי האופוזיציה וטען: "תגידו שאתם לא רוצים בכלל לגייס את החרדים לצה"ל, ואתם רוצים רק להפיל את הממשלה".

כזכור, ביום ראשון הקרוב צפויים להישלח אלפי צווי גיוס לצעירים חרדים. זאת לאחר שגלנט אישר את המלצת צה"ל להוצאת צו ראשון כבר בחודש הקרוב, בהתאם ליכולות הקליטה והמיון ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים.

&t=1s