באישור הקבינט: ישראל החלה לאחרונה בפרוייקט רחב היקף לשדרוג קווי הביוב ברצועת עזה, בין דיר אל בלח לרפיח. כך לפי הכתב יואב זייתון. במקביל, בישראל הוחלט להגזיד את הסחר הישיר בין עסקים ישראלים לעזתים, למימדים שקדמו לשבעה באוקטובר. פרויקט הסנטיציה כאמור, צפוי להתמקד באזור ההומניטרי שבדרום רצועת עזה, המוואסי.

כמעט 2 מיליון עזתיים מרוכזים באזור אחד

ההחלטה מגיעה ברקע הערכות גורמי ביטחון כי נוכח הצפיפות הגבוהה באזור, שמכיל כמעט 2 מיליון איש, קיים חשש ממשי להתפרצות מגיפות - מה שעלול להביא לסיום המלחמה וללחץ בינלואמי משמעותי על ישראל. לדברי הגורמים, המצב הסניטרי העגום השורר בעזה החל למעשה כבר לגבות מחיר מישראל, כשלאחרונה עיריית חאן יונס החלה בהזרמת שפכים לחוף הים, שעלולים להוביל לסגירת חוף זיקים ואשקלון.

ישראל החלה בשיקום החשמל בעזה ללא דיון בקבינט - סמוטריץ' זעם

כזכור, בתחילת החודש ישראל החלה בשיקום תשתית החשמל בציר סלאח א דין שבמרכז רצועת עזה ובתיעודים שהופצו ברשתות, נראו הפועלים עומלים על שיקום התשתיות לאורך הציר. בדומה לשורת החלטות שהתקבלו לאחרונה, גם ההחלטה הזו לא נידונה קודם בקבינט ורוב השרים כלל לא ידעו על קיום העבודות.

סמוטריץ' מאשים את גלנט

בסביבת השר סמוטריץ הפנו אצבע מאשימה לשר הביטחון גלנט ואמר ל"חדשות כיפה" כי "היה מצופה שהקבינט יעודכן, ידון ויחליט אם לאשר. השר סמוטריץ דורש כבר חצי שנה דיון קבינט והחלטה על שליטה ישראלית בסיוע ההומניטרי והקמת ממשל צבאי ברצועת עזה כדי להשמיד את חמאס".