בשבועות האחרונים ארה"ב השיגה מודיעין ממנו עלה כי איראן מתכננת להתנקש בחייו של דונלד טראמפ. לאחר השגת המודיעין, השירות החשאי הגביר את אבטחתו על הנשיא לשעבר, כך לפי מספר מקורות שפורסמו הערב (ג') ב-CNN. לפי המקורות, אין אינדיקציה כי תומס מתיו קרוקס אשר ניסה להתנקש בטראמפ בשבת האחרונה, היה קשור לתכנון האיראני.

איראן , צילום: שאטרסטוק

גורמים בשירות החשאי הזהירו את קמפיין טראמפ

גורמים בשירות החשאי מסרו כי הם הזהירו את אנשי הקמפיין מפני קיום עצרות הומות אדם, המהוות לטענתם סיכון גדול. בשלב מסוים של הקמפיין הנשיא לשעבר הפסיק לארגן אירועים ספונטניים שבהם יכולים להימצא אנשים שלא נבדקו על ידי השירות החשאי. האירועים הופסקו מטעמים ביטחוניים. הקמפיין של טראמפ סירב להגיב לפרסום ומסר: "אנחנו לא מתייחסים לפרטי האבטחה של הנשיא טראמפ. יש להפנות את כל השאלות לשירות החשאי של ארצות הברית".

המתנקש: תומס מתיו קרוקס, בן 20 מפנסליבניה

כזכור, בשבת האחרונה מספר יריות נורו לעבר דונאלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב במהלך עצרת בחירות שערך בפנסילבניה. טראמפ פונה מהמקום כשהוא בהכרה ואף התעקש להניף את ידו ולסמן לקהל שהוא בסדר. המתנקש, תומס מתיו קרוקס, בן 20 מפנסליבניה, ששהה על גג סמוך, חוסל על ידי השירות החשאי. באירוע, נהרג אדם שישב בקהל ונפצעו שניים נוספים באורח קשה.