טקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למבצע "צוק איתן" נערך כעת, בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל. בטקס, נאמו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ונוספים. בטקס, השתתפו בכירים רבים ובני משפחות שכולות.

האב השכול תקף את נתניהו: "אתה אשם, אתה אחראי לכל החללים"

במהלך נאומו של נשיא המדינה, אב שכול קרא קריאות גנאי כנגד ראש הממשלה: "יש אשם אחד. אתה אשם, אתה אחראי לכל החללים ופוגע בהם. 1,800 הרוגים, 120 חטופים, והבן שלך שמטנף על חיילי צה"ל", האב השכול המשיך וקרא לעבר נתניהו: "לך מפה, לא רוצים אותך פה". בתגובה לקריאות, חלק מהנוכחים מחאו כפיים ואחרים קראו לו להפסיק הרצוג קרא לאב השכול לכבד את המעמד וכי הוא "עושה עוול". לבסוף, לאחר שקטע את נאומו מספר פעמים, ירד הנשיא מהבמה על מנת לשוחח עם האב השכול.

הנשיא במהלך הטקס | צילום: דוברות משרד הביטחון

נתניהו: הלגיטימציה - אפשרה לנו ללכת עד הסוף

לאחר הרצוג, נתניהו עלה לנאום. בנאומו אמר: "אי אפשר שלא לחשוב על בנינו היקרים, לוחמי צה"ל שהגנו על ביטחון ישראל ועל האזרחים שחייהם נגדעו בידי אויבנו השפלים". בהקשר לאירועי ה-7 באוקטובר, ראש הממשלה המשיך ואמר: "היה לי ברור שמה שקרה בפעמים קודמות לא יקרה הפעם. הפעם, לאור הנסיבות הקיצוניות, נוצרו התנאים וההכרח לטיפול שורש. הפעם הלגיטימציה הפנימית והחיצונית חברו יחד כדי לאפשר לנו לגבות מחיר כבד מתוקפינו, ובראש ובראשונה ללכת עד הסוף".

ראש הממשלה במהלך הטקס | צילום: דוברות משרד הביטחון

אחיו של הדר גולדין על נתניהו: "קשקשן"

במהלך נאומו של נתניהו נקרא לעברו מהקהל: "אתה ויתרת על החטופים". ביקורת נוספת שהושמעה כלפי ראש הממשלה הייתה מפי צור גולדין, אחיו של הדר החטוף ברצועה מאז צוק איתן. גולדין, יצא באמצע נאומו של נתניהו ואמר על ראש הממשלה כי הוא "קשקשן". כמו כן, מחוץ להיכל הזיכרון, הוקם אוהל מחאה למען השבתם של אורון שאול והדר גולדין שגופותיהם שבויות ברצועה מאז צוק איתן.

&t=2005s&ab_channel=%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93%D7%94%D7%91%D7%99%D7%98%D7%97%D7%95%D7%9F