הסערה סביב מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית ערוץ 13 נמשך. והפעם, מעוררת סערה שחיצונית לערוץ. כפי שחשף עורך וואלה ברנז'ה, דוד ורטהיים, שמאלוב-בקרוביץ' נפגשה עם כמה מנהלים בחברה, ובפגישה הביעה את תמיהתה על השידור התדיר של כיכר החטופים.

על פי הדיווח, יוליה שאלה את המשתתפים בפגישה מדוע הוחלט להציב במוצ"ש עמדת שידור "דווקא בכיכר החטופים". היא ביקשה לדעת האם ישנם קריטריונים מסוימים לעמדת שידור כזו, ולבסוף סיכמה שעמדתה בנושא "שונה".

כיכר החטופים |, צילום: Miriam Alster,Flash90

במטה משפחות החטופים נדהמו; מתן חודרוב: "לא מכירים בה"

הדיווח החריג הסעיר את הציבור עקב הרמיזה כי המנכ"לית הנכנסת עתידה לשנות את סדר העדיפיות של הערוץ, ולדרדר את סוגיית החטופים לתחתית הרשימה. העיתונאית לירון שמם ששידרה את האייטם המקורי במוצאי השבת האחרונה, מיהרה והגיבה: "אין דבר יותר חשוב מזה, ואני אעמוד ואשדר שם כל שבת - עד שכולם יחזרו הביתה".

ממטה משפחות החטופים נמסר: "קיבלנו בתדהמה את דבריה של מנכ"לית חדשות 13 הנכנסת בדבר אי תמיכתה במאבק להחזרת החטופים. תמונת הניצחון האמיתית והמוחלטת של מדינת ישראל הינה אחת: החזרת כל החטופים הביתה - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה בארצם".

מתן חודורוב, ממובילי המחאה, מיהר להבטיח לבני משפחות החטופים כי "לא משנה אילו 'הבהרות' תבקש יש"ב (יוליה שמאלוב-ברקוביץ'), נמשיך לשדר מהכיכר בהיותה מוקד מובהק של חדשות ועניין לציבור. איש לא מכיר במנכ"לית הזו ואין לעמדות שלה כל משמעות מעשית בחברה".