תוכנית "שכונת גילה – הרחבה צפונית" משלימה את הרצף האורבני לאורך שדרות צביה ויצחק על ציר הרכבת הקלה בשכונת גילה, כחלק ממדיניות הבנייה לאורך תוואי הרכבת הקלה. בתוך כך, יוקם מתחם מגורים איכותי בעירוב שימושים, בצמידות לתחנת הרכבת, הכולל כ-528 יחידות דיור ב-4 מגדלי מגורים בני 30 קומות בבנייה מרקמית עם קומה מסחרית, ומעליה 5 קומות תעסוקה ומבני ציבור, שבהם 4 כיתות גן ובית כנסת.

הדמיות תוכנית 'שכונת גילה-הרחבה צפונית-ירושלים, צילום: גיורא גור ושות'

השטח יתפרש ל-30 דונם

התוכנית היא יוזמה של רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עיריית ירושלים. שטח התוכנית מתפרש על כ-30 דונם לאורך שדרות צביה ויצחק על ציר הרכבת הקלה בשכונת גילה בירושלים. המתחם מתוכנן בשימושים מעורבים וכולל כ-528 יח"ד למגורים, מתוכן כ-105 דירות קטנות (כ-20% מכלל יח"ד) ב-4 מגדלי מגורים בגובה 30 קומות מעל מפלס שדרות צביה ויצחק.

מגדלי המגורים משולבים בבנייה מרקמית של קומה מסחרית בשטח עיקרי כולל של כ-1,700 מ"ר, ומעליה 5 קומות תעסוקה בשטח כולל של כ-10,000 מ"ר וכ-920 מ"ר לטובת מוסדות ומבני ציבור, ובהם 4 כיתות גן ובית כנסת, כמענה לצורכי התושבים במתחם ובשכונה. בנוסף, מיועד שטח למגרש בית ספר במתחם מבני הציבור של גבעת חזני.

הדמיות תוכנית 'שכונת גילה-הרחבה צפונית-ירושלים, צילום: גיורא גור ושות'

התוכנית מיועדת גם למבני ציבור

התוכנית, המתפרשת על כ-30 דונם, מייעדת, לצד המגורים, שטחים למוסדות ולמבני ציבור (כ-5,550 מ"ר), למגורים, למסחר ולתעסוקה (כ-6,600 מ"ר), לתשתית דרכים (כ-940 מ"ר) ולשטח ציבורי פתוח (כ-16 דונם).