האיחוד האירופי הודיע אמש על סנקציות שיטיל כנגד פעילי ימין, וכן נגד תנועת צו 9. בהודעת האיחוד צויין כי הסנקציות יוטלו בעקבות הפעילות בחסימת הסיוע, אך הוסיפו סיבה נוספת שהיא המחאות שהתנועה קיימה סמוך למטה אונר"א בירושלים, והמאבק שהובילה כנגדו.

"להכתים את הלגיטימיות של אונר"א"

בהודעת האיחוד האירופי נכתב כי "לפי אתר האינטרנט שלה, שתי המשימות העיקריות של צו 9 הן לחסום משאיות אספקה ​​המספקות סיוע הומניטרי, כולל מזון, מים ודלק, לעזה, ולהכתים את הלגיטימיות של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטיניים בישראל".

צו 9 חוסמים את כרם שלום, ינואר 2023, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"רעות לא יכולה לקנות לחם וחלב לילדים ומשרד החוץ שותק"

בצו 9 דורשים משר החוץ לקום ולפעול ואמרו כי "רעות בן חיים שהובילה מחאה לגיטימית נגד הכנסת משאיות האספקה לחמאס שזכתה לקונצנזוס ציבורי אדיר, לא יכולה לקנות לחם וחלב לילדים ומשרד החוץ שותק". בתנועה הוסיפו שמדובר ב"אותו גוף שמחזיק מחבלים תאבי דם בשורתיו, שהיה שותף פעיל ואינטנסיבי בחטיפת גופות בטבח שביעי באוקטובר, שמוסדות הלימודים שלו שימשו בפועל בסיסי טרור רצחני ומנהרות חבלה".

"בשעה שמטוסי חיל האוויר משמידים תשתיות של אונר"א בעזה", נמסר מהארגון, "וחברי הכנסת מעבירים חוק חשוב להגדרת אונרא כארגון טרור, האיחוד האירופי מרשה לעצמה לחסום ולעקל את חשבון הבנק של אזרחית ישראל ללא כל תגובה של מדינת ישראל, ומדובר בהזיה מוחלטת".

לסיום מסרו: "אנו גאים להוביל את המאבק החשוב מול אונר"א אך מדינת ישראל חייבת להגן על אזרחיה ולפעול כנגד מעשים אנטי דמוקרטי בעליל. השקט של ראש הממשלה, שר החוץ ושרי הממשלה כולם לא יכול להימשך עוד. כלל אזרחי המדינה הם הבאים בתור. הגיע הזמן להתעורר", סיכמו.