במסגרת פעילות סיכול משולבת של שב"כ והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433 נחשפה תשתית של גורמי מודיעין איראניים, אשר פעלה בחודשים האחרונים במסווה של גורמים זרים אל מול אזרחים ישראלים, זאת לשם גיוסם והפעלתם לביצוע משימות מגוונות בישראל.

בחקירה משותפת של משטרת ישראל והשב"כ, נעצרו לחקירה במהלך השבועיים האחרונים שלושה אזרחים ישראלים, בחשד כי ביצעו פעילות ביטחונית בישראל, בהנחיית גורמי מודיעין איראניים.אחד החשודים הוא אלימלך שטרן, אזרח ישראלי בן 21, תושב בית שמש, שחשוד שעמד בקשר עם הגורמים האיראניים באמצעות אפליקציית הטלגרם, והתבקש לבצע משימות שונות בישראל. התנהלותו הייתה מול פרופיל בשם "ANNA ELENA".

פרופיל החשוד כפיקטיבי| צילום: תקשורת שב"כ

התבקש להעביר חבילות בהן ראש חיה או בובה כרותים

במסגרת ההתקשרות עם הגורמים האיראניים התבקש שטרן, כך על פי החשד, לבצע משימה של תליית מודעות בתל אביב, הטמנת כספים בנקודות שונות בירושלים ובתל אביב, העברת חבילות בהן ראש חיה או בובה כרותים לצד סכין ומסר מאיים, במטרה להניחן בפתח ביתם של אזרחים ישראלים, שריפת יער ועוד.

מהחקירה עולה כי שטרן הסכים לבצע את המשימות, למעט רצח ושריפת יער.
לטובת מימוש תליית המודעות, הטמנת הכספים והעברת החבילות, גייס שני אזרחים ישראלים נוספים, אשר ביצעו חלק מהמשימות עבור תמורה כספית. עבור ביצוע המשימות קיבל שטרן תשלום מ-ANNA ELENA במטבע קריפטו.

קיבל משימה לשרוף יער אך סירב | צילום: תקשורת שב"כ

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ג') כתב אישום נגד שטרן לבית המשפט המחוזי בירושלים, המייחס לו עבירה של מגע עם סוכן חוץ. שני האזרחים הנוספים שגויסו על ידו נחקרו ושוחררו ממעצר בסיום חקירתם עד להכרעה בעניינם.

שיטת פעולה מוכרת שעלולה להביא לפגיעה ממשית בביטחון המדינה

השימוש בשיטה שעניינה פניה לאזרחים ישראלים באמצעות הרשתות החברתיות, תחת הצגת מצגי שווא ביחס לזהות הגורם הפונה, היא שיטת פעולה מוכרת של גופי המודיעין האיראנים. השימוש בשיטה זו כפלטפורמה לגיוס בשיטוי של הישראלים לטובת ביצוע משימות, גם הנחזות כתמימות לכאורה, מהווה פלטפורמה נוחה וזמינה לפגיעה ממשית בביטחון המדינה.

מטעם השב"כ נמסר כי בחודשים האחרונים, אותרו ונוטרו פרופילים פיקטיביים רבים שבהם משתמשים גורמי הביטחון האיראנים, ונאסף מידע רב אודות הגורמים העומדים מאחורי הפעלתם. גורם בכיר הוסיף: "אנו ממליצים לציבור לגלות ערנות ביחס לפניות מגורמים שאינם מוכרים, ולהימנע ממסירת פרטים אישיים ומפתיחת קישורים ממקורות שאינם מזוהים".

"אותרה שליחת מסרונים בתפוצה רחבה בכיסוי דומה" | צילום: תקשורת שב"כ

&ab_channel=%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%94