ועדת הפנים והגנת הסביבה קיימה בשנה האחרונה דיונים רבים על נוסח חוק המטרו, בהובלת נציגי רשות המטרו במשרד התחבורה, משרד האוצר, משרד המשפטים ומינהל התכנון. במאמצים משותפים של כל השותפים לפרויקט, אושר היום (ג') החוק בוועדה לקראת קריאה שנייה ושלישית במליאה. כזכור, בזמן כהונת ממשלת בנט-לפיד התחוללה סערה סביב התנגדותה של האופוזיציה דאז בראשות הליכוד להעברת החוק מתוך רצון לקבל הישג בדמות דחיית תאריך הבחירות.

[[1184675]]

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב הגיבה: "אישור חוק המטרו והעברתו למליאת הכנסת הוא שלב חיוני בהתקדמות המגה-פרויקט הלאומי החשוב הזה, שיביא רווחה תחבורתית לכל תושבי מרכז הארץ, בהיקף שטרם נראה כמוהו בישראל".

שרת התחבורה מירי רגב. "רווחה תחבורתית בהיקף שטרם נראה כמוהו בישראל" | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אישור החוק הוא שלב משמעותי בקידום פרויקט המטרו, ומסייע להגדיר את תהליכי העבודה בפרויקט מול רגולטורים וגופי תשתית שונים במטרה לייעל ולהאיץ את תהליכי התכנון והביצוע בפרויקט, הנחשב לגדול והמורכב ביותר שבוצע עד היום בישראל. רשת המטרו צפויה לכלול שלושה קווים, 150 ק"מ מסילות תת קרקעיות ו-109 תחנות. הרשת תחבר 24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן וצפויה להוביל כ-2 מיליון נוסעים ביום.

הרכבת הקלה בגוש דן | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90