לאחר סערת ההתבטאות של נציג הארגון ירון קרמר, שתועד כשהוא אומר לכאורה כי בארגון פגעו במכוון ביטחון המדינה, התנועה פנתה לערוץ I24NEWS במכתב התראה לפני תביעת דיבה. "הצגת הדברים שנאמרו על ידי מר קרמר בכתבה בכלל ובפרט בפרסום המסית והשקרי, נעשתה באופן פסול, מסולף, מגמתי ומכפיש, שכלל אינו משקף את דבריו, חוטא לנסיבות, להקשר ולתוכן שבהם הדברים נאמרו על ידי מר קרמר בראיון" נכתב.

"ההבדל בין המונחים דרמטי וידוע היטב"

בערוץ ציינו כי "כאשר נאמרה המילה 'סרבנות' דאג מר קרמר לתקן את המגישה דרומי בציינו כי לא מדובר היה בסרבנות, אלא באי התנדבות, וההבדל בין המונחים דרמטי וידוע היטב. אך כנראה לא התאים לנרטיב המגמתי והמסולף שבקשתם 'לחלץ' ממר קרמר", ללא הצלחה, אלא תוך עיוות הדברים, כאמור.

"אמירות שלא נאמרו על ידי מר קרמר"

במכתב ההתראה נדרש ערוץ I24NEWS, להעביר את הקלטת הראיון המלא, הסרת הכתבה, פיצוי בסך 100 אלף שקלים והתנצלות בנוסח הבא: "בכתבה ששודרה ביום 12.7.2024 הוצגו דבריו של מר ירון קרמר מעמותת 'אחים לנשק'. הדברים ששודרו בכתבה עלולים להתפרש כי עמותת אחים לנשק פעלו לפגוע בביטחון המדינה. מדובר באמירות שלא נאמרו על ידי מר קרמר, ואלה הוצאו על ידינו מהקשרם לחלוטין, ואנו מתנצלים בפני 'אחים לנשק' ובפני מר קרמר על הדברים".

"אין בהתנהלות של הערוץ החדש גרם של אתיקה עיתונאית"

מאחים לנשק נמסר בתגובה: "אין בהתנהלות של הערוץ החדש גרם של אתיקה עיתונאית, וצר לנו גם ברמה האנושית שבערוץ I24 בחרו לגדף ולהשמיץ, תוך שהם מציגים לנו מסגור אחר לחלוטין. אחים לנשק פעלו ללא לאות ובאומץ רב לעצירת ההפיכה המשטרית שאיימה לשנות את דמותה של ישראל ולפרק את צבא העם. בשבעה באוקטובר התייצבו להגנת המדינה במילואים ובסיוע אזרחי, במקום בו הממשלה לא תפקדה. נמשיך לעמוד כחומה בצורה על הגנת הדמוקרטיה הישראלית".