בשנים האחרונות ערוצי הטלוויזיה עובדים שעות נוספות כדי לחדש ולשדרג את תכניות הריאליטי הקיימות. "האח הגדול" של רשת (וגם כשהייתה של קשת) מתחדשת בכל שנה עם קונספט חדש בצורת שעון שהופך את הבית, טלפון שמצלצל עם משימות או חדר סודי כלשהוא שלא משפיע על כלום. גם "המירוץ למיליון" של קשת (וגם כשהייתה של רשת) מתאמצת למכור לנו שהפעם הכל יהיה שונה - המירוץ יתחיל בחו"ל, הזוגות ינהגו לבד, המנחה יהיה אחר. קשת ורשת טורחות כל כך כדי לחדש, אבל מי אמר להם שאנחנו בכלל מעוניינים בשינוי?

בניגוד מוחלט, אתמול (א') עלתה עונה חדשה של "בואו לאכול איתי" בכאן 11, ששודרה רגע לפני גמר היורו והרוויחה את נתוני הרייטינג של אלו שחיכו למשחק. מי שיצפה בפרק באופן אקראי לא יוכל לקבוע בשום אופן שמדובר בעונה חדשה. הלוגו הוא אותו לוגו מהעונה הראשונה ב-2012, הפתיח שמציג מנות מצולמות באיכות מחרידה הוא אותו אחד ששודר עוד בערוץ הראשון, אותה הקריינות בקולו הנפלא של שי אביבי ואפילו אותו נאום הפתיחה שהצופים יכולים לדקלם בעל פה: "חמישה בשלנים חובבים שאוהבים לארח, ואוהבים לנצח, נפגשים לחמש ארוחות כשרות וחגיגיות" - תשלימו את ההמשך.

אותו פתיח צילום: כאן 11

יש מי שיטענו שמדובר בעצלנות, בניגוד לקשת ורשת שעושות שמיניות באוויר כדי להביא למסך את מה שעוד לא ראינו, אבל בעיניי דווקא זה סוד הקסם של "בואו לאכול איתי" הנפלאה. הדמויות ההזויות שבאות והולכות מדי חמישה פרקים, הקריינות שמעלה גיחוך אבל לא באמת מצחיקה, הטסטות בהן המתמודדים מלכלכים אחד על השני באופן קבוע וחשיפת המנצח מקלף מגולגל - לא, לא דרך האייפון - כל מה שהפך את הפורמט למעולה כל כך נשאר רלוונטי גם בעונה השמינית.

מעריצי האח הגדול תמיד יתרפקו על זיכרונות מליהיא גרינר וג'קי מנחם, ומי שצופה במירוץ למיליון יתגעגע לפעמים לשושי ושושה או לאוסי וכרמית "התימניות". בבואו לאכול איתי זה לא יקרה, כי אותה הנוסטלגיה משודרת גם היום. מעיין מיקנעם לא שונה מקייסי הדוגמנית מעונה 5, וכך גם אחיה מיקנעם שמעדיף להסתובב עם חצאית לא שונה מכל הגברים הייחודיים שקדמו לו בעונות הראשונות. הפורמט אולי השתנה מזוגות ליחידים, אבל הכל נשאר בדיוק כפי שהיה: קצר, מטורלל ולא מאוד טעים.

געגועים לליהיא גרינר צילום: Yossi Zamir,FLASH 90

אם המילה "אסקפיזם" עדיין מדברת אליכם (ואתם לא שייכים לקבוצה של אלו שלא מסוגלים יותר לשמוע אותה אחרי תשעה חודשי מלחמה) - בואו לאכול איתי היא בדיוק זה. מה כיף יותר מאוכל, ריכולים ונשים ששומרות נגיעה גם מנשים? אני מבטיחה לכם, שום דבר.

?si=t7bd-lQrq6Fq9XSt