העיתונאי הוותיק אמנון לוי הדהים רבים כשהחליט לעזוב את ערוץ 13 לאחר 18 שנים. עד כה לוי לא נימק את עזיבתו המפתיעה, אך אתמול (א') לקח חלק בכנס החירום של עובדי חברת החדשות נגד מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ', שנערך לאחר הורדת התכנית של רביב דרוקר "אזור מלחמה", ובשיחה עם "מעריב" הוא דיבר על עזיבתו.

אמנון לוי: "העזיבה שלי הייתה כי מישהו לא מצא חן בעיניו עמדותיי ודעותיי הליברליות"

"העזיבה שלי הייתה כי מישהו לא מצא חן בעיניו עמדותיי ודעותיי הליברליות", טען לוי, "אבל אז לא הייתי בטוח שזה רק בגלל זה ומסביבי טענו כי מדובר בפוליטי. אבל אז ברטרוספקטיבה אתה מבין מה קרה. אני כמו רביב, אופטימי שננצח במאבק הזה, כי אם נפסיד אוי ואבוי. הם הלכו כל כך רחוק וכך כך הזוי שאין לי ספק שכן ננצח".

לוי התייחס לסערה הנוכחית בערוץ: "אני ארבעים שנה עיתונאי. בעיניי, זו התקופה הגרועה ביותר שהייתה. לא נעשה דבר כל כך קשה כמו זה. מישהו פה החליט להוציא להורג את העיתונות החופשית. למנות את יוליה, פוליטיקאית, לעורכת ראשית של מהדורת החדשות השנייה בגודלה, להוריד את רביב דרוקר שהוא גם עיתונאי על ותוכנית מצליחה בכל פרמטר, זו פשוט התנקשות בעיתונות", זעם, "במדינה אחרת היו מציעים לדרוקר פרס ישראל ואצלנו מדיחים אותו".