פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד חבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן-ארי, בגין הסתה לגזענות. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה. בן ארי הגיב: "אמת דיברתי. לא יכולתי לשתוק, אסור היה לי לשתוק, והניסיונות שלכם להשתיק אותי זה שיתוף פעולה עם האויב, לא פחות".

עשרות פרסומים מסיתים לגזענות

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז, בן-ארי על פי הגדרתו שלו, רואה את עצמו כתלמידו וממשיך דרכו של הרב מאיר כהנא. בן-ארי נאשם שבמסגרת פעילותו הציבורית בשנים 2017 עד 2023 הוא פרסם באופן חוזר ונשנה עשרות פרסומים שיש בהם הסתה לגזענות כלפי ערבים ישראלים באשר הם.

עוד נטען כי בפרסומיו המסיתים לגזענות כלפי ערבים אזרחי ישראל, נהג בן-ארי להגדירם באופן מכליל כ"אויבים", כ"גיס חמישי", כ"כובשים" וכ"אומה רצחנית"; לייחס להם באופן מכליל הזדהות, אחריות, ושותפות ביחס לאירועי אלימות טרור שבוצעו ע"י עבריינים/מפגעים ערבים; לייחס להם באופן מכליל מאפיינים שליליים, אלימים, אכזריים ורצחניים; לייחס להם באופן מכליל כמיהה "לחסל", "לשחוט" ו"להשמיד" את כל היהודים; להטיף שמקומם אינו כאן אלא ב"ארצות המוצא" שלהם; ולקרוא להדירם מרבדים בסיסיים של שגרת חיים תקינה.

היועמ"שית, אישרה להעמיד לדין את בן ארי | צילום: Miriam Alster/Flash90

בן ארי לא מפחד: "הולך למשפט עם גב זקוף"

בן ארי לא נרתע והגיב: "אני הולך למשפט הזה עם גב זקוף ואני הולך להגיד בצורה הכי ברורה, מילאתי את חובתי, אני מעדיף אלף פעמים שבית המשפט ירשיע אותי, מאשר ירשיעו אותי אלה שיכולתי להציל ולא הצלתי. צריך להרשיע אותי על זה שלא זעקתי מספיק. אין דו-קיום", הדגיש, "יש לנו עסק עם אומה רצחנית. אמת דיברתי. לא יכולתי לשתוק, אסור היה לי לשתוק, והניסיונות שלכם להשתיק אותי זה שיתוף פעולה עם האויב, לא פחות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זעם: "כתב האישום שהגישה היועמ"שית נגד ד"ר מיכאל בן ארי הוא עוד אות קלון עבורה, אחד מיני רבים. היועמ"שית לא הגישה כתב אישום נגד חבר הכנסת אחמד טיבי שטען כי חמאס הוא ארגון לגיטימי, ולא נגד איימן עודה ששיבח את חיזבאללה, ומנגד כאמור מגישה כתב אישום נגד ד"ר בן ארי, אוהב ישראל גדול שילדיו לוחמים כעת בצה"ל. לא צריך להסכים עם בן ארי, כדי להבין שמדובר ברדיפה פוליטית של אותה יועמ"שית שעומדת בראשה של פרקליטות שרוצה לפתוח נגדי בחקירה פלילית על 'הסתה נגד תושבי עזה', ושהורתה על חקירה נגד גיבורים שנלחמו במרצחי נוח'בה בשבעה באוקטובר".