בבית משפט השלום בת"א נמסרה היום (א') הכרעת הדין בעניינו של עומר שפרינגר, בן 30 מתל אביב, שהורשע ב-18 אישומים. ההרשעה הגיעה לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, שהגישה עו"ד נורית פרחי מפרקליטות מחוז תל אביב, בכך שבתפקידו כמלהק בתעשיית הבידור, פנה בהזדמנויות שונות באמצעות רשת הפייסבוק והאינסטגרם ל-19 מתלוננות שונות, והציג בפניהן בכזב מצג שווא כי הוא מלהק לפרויקטים חדשים ורווחיים מאוד.

פתח דוא"ל פיקטיבי וביקש תמונות עירום

על מנת לרכוש את אמונן של המתלוננות ובמטרה להשיג את התמונות אינטימיות, טען הנאשם בכזב, כי לצורך בחינת התאמתן לפרויקטים אלו, עליהן להעביר לו תמונות שלהן בבגדי ים או בהלבשה תחתונה ובהמשך גם תמונות עירום, אשר ישמשו כ"תקציר" שיועבר לאחראים על הפרויקטים.

בית משפט השלום בתל אביב | צילום: Nati Shohat/FLASH90

הנאשם ביצע את העברות ביודעו שפרויקטים אלו אינם קיימים וכדי לגרום להן להעביר לו במרמה תמונות אינטימיות. בחלק מן המקרים, פתח הנאשם דוא"ל פיקטיבי וביקש מהמתלוננות להעביר את תמונות העירום לדוא"ל זה, השייך כביכול לאחראית על הפרויקט.

המתלוננות העבירו תמונות וסרטונים אינטימיים

בעקבות מצג השווא, העבירו המתלוננות תמונות וסרטונים אינטימיים שלהן, לנאשם או לדוא"ל הפיקטיבי. חלק מהמתלוננות צילמו את עצמן בתמונות או סרטונים חושפניים לבקשת הנאשם ושלחו לו את התמונות/סרטונים, אותם קיבל במרמה, ולשם גירוי סיפוק או ביזוי מיני.

פנה בהזדמנויות שונות באמצעות רשת הפייסבוק והאינסטגרם ל-19 מתלוננות שונות | צילום: shutterstock

בית המשפט הרשיע את הנאשם כאמור ב-18 אישומים שונים בעבירות של גרם מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה, ניסיון לגרם מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה וכן בעבירות של ניסיון לקבלת דבר במרמה. במסגרת ההסדר, אין הסכמה לעניין העונש.