יממה לאחר ניסיון החיסול של מוחמד דף במחנה הפליטים אל-מואסי בחאן יונס, בכיר בחמאס הכחיש את הצלחת החיסול ואמר היום (א') לסוכנות הידיעות AFP הצרפתית שרמטכ"ל חמאס שרד את התקיפה וכי הארגון החליט להקפיא את שיחות המו"מ עם ישראל. הבוקר, חמאס אישר כי ראפע סלאמה, מפקד חטיבת רפיח חוסל בתקיפה. לפי הדיווח, גופתו של סלאמה חולצה מהזירה ונקברה מיידית.

חמאס מכחישים את מותו של דף: מפקח על הפעולות

לדברי הבכיר, "איסמעיל הנייה הודיע למתווכות כי חמאס החליט לעצור את השיחות, בעקבות חוסר הרצינות של ישראל, מדיניות הדחיינות וההפרעות המתמשכת והטבח נגד אזרחים לא חמושים". בנוסף, הכחיש את מותו של ראש הזרוע הצבאית וטען כי "דף חי ומצבו בסדר. דף מפקח בצורה טובה וישירה על פעולות הזרוע הצבאית של חמאס".

מוחמד דף |, צילום: דובר צה"ל

גורמים מצריים: השיחות יופסקו עד שישראל תראה רצינות

הדיווח מגיע לאחר שפורסם הבוקר כי שני מקורות מצריים מסרו אמש לסוכנות הידיעות רויטרס כי המגעים לעסקת חטופים הופסקו לאחר ניסיון החיסול של רמטכ"ל חמאס במחנה הפליטים אל-מואסי. לטענת הגורמים, השיחות יושהו עד ש"ישראל תראה רצינות". כך על פי סוכנות הידיעות.

"אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך ביידן"

כזכור, אמש במהלך מסיבת עיתונאים, ראש הממשלה התייחס למשא ומתן מול חמאס וטען כי לא הסכים לשום שינוי במתווה עסקת החטופים שעליו בירך ביידן. "בניגוד לתדרוכים מגורמים עלומים, אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך ביידן, אני לא מוסיף תנאים ואני לא גורע תנאים" אמר. "החמאס ביקש להכניס 29 שינויים המתווה, ואני אמרתי אפילו לא שינוי אחד".