בהוראת שר החינוך יואב קיש, משרד החינוך יפנה היום לבית הדין הארצי לעבודה בדרישה דחופה להוצאת צו מניעה נגד רן ארז וארגון המורים, שתכליתו לאסור על העיצומים שבהם פתח הארגון ולשחרר את ציוני המגן לתלמידי החטיבות העליונות הנבחנים בבחינות הבגרות.

הפנייה לבית הדין לעבודה ננקטת על ידי משרד החינוך לאחר ניסיון גישור נוסף שערך שר החינוך, המלווה באופן אישי את המשבר בין ארגון המורים לאוצר, ובו הוצע לרן ארז ביום חמישי האחרון מתווה חדש שימנע את הפגיעה בתלמידים, לגישור הפערים עם האוצר ולמניעת פגיעה אפשרית במורים ובשכרם.

תלמידים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך יואב קיש פנה לבית הדין

לאחר שרן ארז סירב למתווה שהוצע והתבצר בעמדתו, ועל רקע ההחלטה של רן ארז וארגון המורים להימנע ממתן ציונים במבחני המתכונת וציונים שנתיים לתלמידי החטיבות העליונות - החליט השר לפנות לבית הדין.

שר החינוך, יואב קיש: "רן, תלמידי החטיבה העליונה לא עשו לך דבר, למה להתעקש לפגוע בהם? שחרר אותם מהאירוע שלך מול האוצר. אתה יכול בקלות לתת להם את הציונים ועדיין לשמור לעצמך את 'הפטיש הגדול' והקבוע של איום בהשבתת פתיחת השנה. המחיר שאתה גובה מהתלמידים היקרים הוא לא סביר ולא הוגן – גם המורים אומרים זאת. השעה היא שעת מלחמה, הילדים האלה לפני גיוס, העתיד שלהם על כף המאזניים, זה לא הזמן לעשות עליהם סיבוב של משא ומתן. שב עם האוצר, תחזור להסכמות המוקדמות, אני אגבה אותך ככול שיידרש".