המדינה האירופית ממשיכה לתמוך גם ברגעים הקשים: ראש ממשלת צ'כיה, פטר פיאלה הודיע כי מדינתו תגיש ערעור לבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג על צווי המעצר נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט יממה לפני המועד האחרון להגשת ערעור.

לפי פיאלה, בערעור ייכתב כי "אין בסמכותו של בית הדין להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט". בכך צפויה צ'כיה להצטרף למספר מדינות המתנגדות לצווי המעצר.

" type="video/youtube" />

ראש ממשלה צ'כיה: מוכן להעביר את שגרירות צ'כיה לירושלים

עוד אמר ראש הממשלה פיאלה ליושב ראש הכנסת כי הוא מעוניין ומוכן להעביר את שגרירות צ'כיה לירושלים, אולם לדבריו "יש לעשות זאת בזמן המתאים וביחד עם מדינות נוספות". הוא הוסיף: "עלינו לסלק את חמאס מהשלטון בעזה. נוכל להשיג שלום ושגשוג, רק אם נסלק את הטרור".

המשלחת הישראלית עם עמיתיהם הצ'כים | צילום: נתן וייל, דוברות הכנסת

אוחנה: "צ'כיה בחרה בצד הנכון של ההיסטוריה"

יושב ראש הכנסת הגיב לדברי ראש הממשלה הצ'כי: "צ'כיה בחרה בצד הנכון של ההיסטוריה והוכיחה שוב את תמיכתה הגדולה בישראל בעודנו מתמודדים עם המתקפה הנתעבת. הכוונות המבישות של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד מנהיגי מדינת ישראל, הנלחמים בשם העולם החופשי כולו נגד ארגוני טרור קיצוניים ורצחניים, הן חרפה מוסרית".

משלחת הכנסת התקבלה במחיאות כפיים סוערות על ידי הפרלמנט

משלחת הכנסת לצ'כיה, בראשות יושב ראש הכנסת ובהשתתפות חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, נפגשו היום עם בכירי המדינה בהם ראש הממשלה, יושבת ראש בית הנבחרים ונשיא הסנאט. המשלחת הישראלית התקבלה במחיאות כפיים סוערות וממושכות על ידי חברי הפרלמנט הצ'כי, כשביקרו בישיבת המליאה.