1. גילי והשונית הכחולה

מאת: איריס ארגמן

איור: מורן ברק

עריכה: נעה סמלסון

עיצוב: דור כהן

בחדר של גילי יש צעצועים וספרים כמו בכל חדר של ילדה או ילד, אבל בחדר של גילי יש גם דברים מפתיעים שאין לכל אחת ואחד.

כשאבא וגילי מטילים בחוף הים, אבא מספר לו על השונית הכחולה שנמצאת במעמקי הים, וגילי חולם להגיע אליה יום אחד. בינתים, עד שיגדל, הוא מוצא אוצרות בין הסלעים, בחוף ובמים, למשל: לויתן קטן שגר בגיגית, בת ים סקרנית שגרה בדלי, ביצה של צב ים שגרה בקופסת נעליים עם חורים לאוויר ואצה מיוחדת מאוד. את כל הדברים המפתיעים האלה הוא מביא הביתה ושומר בחדר שלו. הספר גילי והשונית הכחולה הוא ספר ההמשך לספר רב־המכר, המוכר והאהוב בכיסים של גילי.

איריס ארגמן היא סופרת ילדים עטורת שבחים ומרובת ספרים. בין ספריה המוכרים: בכיסים של גילי (הוצאת מטר), סדרת ספרי רוזלינדה (הוצאת מטר), הדבי של פרד שתורגם לחמש שפות, אמיליה והכובע ועוד. איריס גרה בתל אביב, יש לה אןסף של מציאות שמצאה בחוף הים וגם כלבה שמצאה משוטטת ברחוב.

מורן ברק הוא מאיר ותיק ומוערך שיוצר איורים לספרי ילדים, עטיפות ספרים, עיתונות ואנימציה. מורן מקפיד לאבד בים חפצי ערך, כדי שאנשים אחרים ימצאו אותם.

גילאים: 7-4

גילי והשונית הכחולה | צילום: הוצאת מטר

2. סבתא סבטולה מבשלת קסמים

מאת: רויטל איתן

מאיירת: כרמל הררי

ערכה: דפנה שחורי, ניקוד ועריכת לשון: שרה קרמין, אורית מסינגר

לסבתא של עידו קוראים טוּלָה, ועידו אוהב לקרא לה " סָבְטוּלָה ".

ביום ההולדת של אמא הם מחליטים להכין לה עוגת הפתעה. עידו הסקרן שואל שאלות כמו "איך חומרים מתערבבים והופכים לעוגה? איך מתנקה כתם מחלצה?"

בעזרת סבטולה הוא מגלה את מדע הכימיה הנסתר מהעין – עולם שבו מאחורי פעילות יומיומיות כאפיה וכביסה, מסתתרות מלים מוזרות ומצחיקות כמו "מולקולה" "אטומים"... עולם שמתרחשים בו דברים הנראים כמעשה קסמים.

ד"ר רויטל איתן היא סבתא של עידו ושל עומר, מרצה לתאטרון, במאית וסופרת, וגם מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים. אוהבת לספר ספורים ולגלות דברים חדשים. כרמל הררי היא מאירת, מעצבת ואמנית, לקראת סיום למודי תקשרת חזותית בבצלאל. זהו ספר הילדים הראשון שאירה.

גילאים: 4-7.

סבתא סבטולה | צילום: הוצאת מטר

3. המאפיה המדהימה של פרדי 2: תעלומת החתולה עוגיונת

מאת האריט ויטהורן , איורים: אלכס ג' גריפית'ס

תרגום: גליה אלוני דגן, עריכה: חמוטל לוין

הוא נולד לאפות ותמיד שמח לעזור.
פרדי בון בון הוא האופה המדהים ביותר בעירה אבל מישהו אוהב את העוגות שלו כל כך... עד שהוא גונב אותן! מי יכול היה לעשות דבר כזה?
וכשהחתולה הכוכבת עוגיונת נעלמת גם היא, נראה שיש תעלומה של ממש בעירה... האם כלבו הקטן של פרדי, פלאפג'ק, יהיה זה שיפתור אותה?
הספר הזה מספר על עוגות. סוגים רבים ושונים של עוגות. אם אתם אוהבים לאכול עוגות או לאפות אותן, הספר הזה הוא בשבילכם.
אזהרה: הספר עלול לעורר תאבון.

האריט ויטהורן – האריט גדלה בלונדון, שם היא עדיין גרה עם בעלה ושלוש בנותיה. היא למדה באוניברסיטת רידינג ובאגודת האדריכלים, ועבדה בעבר בשימור מבנים. כיום היא סופרת במשרה מלאה.

אלכס ג' גריפית'ס – אלכס צייר תמונות מאז שהוא זוכר את עצמו. בילדותו, נהג להקיף את עצמו בעטים ונייר, שרבט במשך שעות כדי ליצור מפלצות ים, יצורים מעופפים, קופים ורוחות רפאים על גב קופסאות דגנים ישנות. שלושים שנה מאוחר יותר, לא הרבה השתנה. כעת, הוא עובד כמאייר ומעצב גרפי לילדים בטורונטו, אלכס משלב עט ודיו עם צבעי מים ומרקמים דיגיטליים כדי ליצור את האיורים שלו.

גילאים: 5-9