ביממה האחרונה מורגשת אופטימיות רבה בנוגע להתממשות עסקת חטופים בין ישראל לחמאס. אך בעוד במצרים טענו כי כמעט ולא נותרו פערים בין הצדדים, בישראל מיהרו לצנן את ההתלהבות ומסרו כי יש להנמיך ציפיות וכי יש נושאים כבדי משקל שעדיין אין עליהם הסכמה.

מפגש פסגה בקטאר

עם זאת, מחר (ד') יצא ראש המוסד דדי ברנע לפגישת פסגה בקטאר, ויצטרף לראש השב"כ רונן בר. בפגישה ישתתפו ככל הנראה גם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, ראש ה-CIA, וראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני.

גם בבית הלבן ביקשו לצנן את הדיווחים האופטימיים לגבי העסקה. ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן, מסר בתדרוך לכתבים כי "עדיין ישנם פערים בין הצדדים. משני הצדדים שמענו הצהרות רשמיות שלא מייצגות באופן מלא את הדיונים שאנחנו עורכים איתם באופן פרטי. ראש ה-CIA וויליאם ברנס ושליחו של הנשיא ג'ו ביידן למזרח התיכון, ברט מקגורק, שוהים בקהיר במסגרת המגעים, ונועדים עם עמיתיהם".

סינוואר ונתניהו |, צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

נתניהו: אלה הסעיפים עליהם ישראל לא תתגמש

כזכור, שלשום מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישנם מספר סעיפים עליהם ישראל לא תתגמש: "ראש הממשלה מוסיף לעמוד בתוקף על העקרונות שכבר הוסכמו על ידי ישראל: כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה, לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים, לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה וישראל תמקסם את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס".