עם פטירתו הטראגית של הרב יהודה דרעי, שהתמודד על משרת הראשון לציון, הכל נפתח בבחירות לרבנות הראשית. מי שהיה בליבו של פלונטר סבוך הוא אריה דרעי, אחיו הקטן של הרב יהודה, שנקרע בין אחיו לבין הרב דוד יוסף, חברו הקרוב ובנו של הרב עובדיה יוסף. במידה ולא יהיו התפתחויות נוספות, נראה כי לרב דוד יוסף סלולה הדרך להיבחר למשרה הנכספת.

[[1184710]]

הרב דוד יוסף: גדולי תורה מפעילים עלי לחץ גדול להתמודד

הרב דוד יוסף הוא בנו התשיעי הרב עובדיה, ואחיו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף. הוא מכהן ראש כולל "יחוה דעת", חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס ובעצמו אב לתשעה ילדים. לכל אורך הדרך אריה דרעי שמר את הקלפים קרוב לחזה, ולמרות ההיתכנות הגדולה שהרב יוסף יבחר, כל תרחיש אפשרי.

הרב עובדיה יוסף זצ"ל, צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

אחת המשרות שהוצעו לרב יוסף היא משרת רבנות העיר ירושלים, אך הוא סירב לדיל. בראיון לישי כהן באתר "כיכר השבת" לפני כשלושה חודשים אמר הרב יוסף כי "כמה גדולי תורה" מפעילים עליו "לחץ גדול" להתמודד למשרת הראשון לציון.

הרב יוסף בביקור במטה משפחות החטופים: "חובה לשלם כל מחיר גם אם מדובר ביהודי אחד"

לקראת ההתמודדות הוא פעל בעניינים ציבור, כשבין היתר הוא הגיע למטה משפחות החטופים ואמר כי "הרב עובדיה פסק שחובה לשלם כל מחיר לשחרר חטופים. "אבי הרב עובדיה יוסף פסק ערב מבצע אנטבה שחובה לשלם כל מחיר גם אם מדובר ביהודי אחד. לצד הכאב האדיר, האסון שלכם איחד את עם ישראל, אתם איחדתם את העם. זו זכות עצומה".

הרב דוד יוסף במטה משפחות החטופים, נובמבר 2023 צילום: מטה המשפחות

בזמן מגיפת הקורונה, ועל רקע הרפיון בהנחיות בציבור החרדי, כתב הרב יוסף לתלמידיו כי דין רודף חל על אדם שאינו חובש מסכה במרחב הציבורי. "אנחנו צריכים לדעת שמסתובבים בתוכנו הרבה אנשים מבוגרים, ואם חלילה אחד מדביק את השני והשני את השלישי וזה יגיע לאנשים מבוגרים יש פה עניין של פיקוח נפש ממש", הסביר אז הרב יוסף.