סערה בעקבות נאום הפרישה של אלוף פיקוד מרכז היוצא יהודה פוקס. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב בחריפות לדברים שאמר פוקס כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון וכן כנגד הדברים שאמר על הצורך בחיזוק הרשות הפלסטינית. דגן מדגיש כי מדובר בדברים שאינם נכונים עובדתית גם על פי נתונים פיקוד המרכז עצמו. כמו כן אומר דגן כי מדובר בנאום פוליטי שמהווה יריקה בפרצופם של הנופלים מהתיישבות ביהודה ושומרון.

דגן אמר: "לאלוף פוקס יש זכויות בהגנה על המולדת ולא ניקח ממנו זאת. יש לי מחלוקות רבות איתי בנושא קונספציות ביטחוניות שהובילו לפיגועים קשים לפני ה-7.10 ולצערי ויכוחים רבים גם אחרי, אך גם אחרי הדברים הללו חובה לכבדו. ובאותה מידה הדברים חייבים להיאמר: דברי האלוף פוקס בטקס הפרידה הם פסולים ערכית וחמור מכך - גם לא נכונים עובדתית. לפי נתוני מחוז ש"י ישנה ירידה חדה במקרי האלימות של הקומץ הקטן הזה שהתקשורת, והאלוף פוקס עסוקים בהם שוב ושוב".

הנופלים ביהודה ושומרון - פי ארבעה יותר משיעור התושבים באוכלוסיה

האלופ פוקס | צילום: דובר צה"ל

"האלוף פוקס יודע זאת היטב כי גם לפי נתוני פיקוד מרכז הרשמיים שהודלפו לפני זמן לא רב, ישנה ירידה דרמטית במקרים אלו לאחר תחילת המלחמה. באופן אישי אני דרשתי מפיקוד המרכז לראות את הנתונים הללו. הם סירבו לתת אותם ועולה החשש כי ההם יודעים למה. אם לא תהיה לי ברירה - אני אביא את הדרישה לקבלת הנתונים המוסתרים שלהם לבית המשפט. ניצול המעמד הצבאי ומדי צה"ל לסגירת חשבונות ע"י קצין בצה"ל זה כשל ערכי. מי שרוצה להיות יאיר גולן 2 שיעשה זאת בזירה הפוליטית".

"מישהו שמע פעם מפקד מחוז במשטרה משתלח בראשי העיר ובמערכת החינוך בתל אביב בגלל דקירות בברים או בגלל מעשי הפשיעה במחוז?" - זעם דגן. עוד אמר דגן כי הדברים מהווים יריקה בפרצופם של הנופלים: "כמות הנופלים במלחמה מישובי יהודה ושומרון הינה פי 4 (!) משיעור התושבים באוכלוסיה. כמעט אין אצלנו יישוב שאין בו נופלים, נגמרו לנו הדמעות מרוב בתי האבלים. בכל פעם שאתם מזכירים את אהבת המולדת וההקרבה של בני ההתיישבות ביו"ש תזכרו שהם צמחו בחינוך שלנו, בקהילות שלנו, אותה מערכת חינוך והנהגה רבנית וקהילתית שאלוף פוקס השמיץ היום בצורה כה פוליטית. הנאום הפוליטי הזה ירקה בפרצוף שלהם" - הוסיף דגן.