אלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד מרכז היוצא, נאם היום (ב') בטקס הפרידה ממנו ועורר סערה. בנאום התייחס פוקס לפשיעה הלאומנית שהרימה ראש, כך לדבריו, והביע ביקורת חריפה כלפי הנהגת המתנחלים. ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ, פרסם תגובה מפורטת לדברי פוקס.

[[1185075]]

"הקונספציה לפיה צה"ל צריך לשמר את הרשות הפלסטינית כדי לשמור על בטחון ישראל היא שהפכה את ג'נין ושכם לעזה, מטר מנתניה וכפר סבא. לצערנו, ההנהגה הצבאית וגם המדינית אטמה את אוזניה כשהתרענו מפני התפרצות הטרור בשנתיים האחרונות וכן ערב השבעה באוקטובר ממש", כתב גנץ. "התפיסה הזו הכילה פיגועים רצחניים והייתה מורתעת מארגוני הטרור ומהרשות הפלסטינית. עד היום ממשיכים ראשי הצבא לטמון את הראש בחול ביחס לסכנה הנשקפת למדינת ישראל ממחבלי הרשות הפלסטינית".

גנץ מאשים: האלוף היוצא בחר בעת מלחמה להפנות זרקור לאירועים אזוטריים ולא מייצגים

ביחס לדבריו של פוקס נגד ההנהגה המקומית השיב יו"ר מועצת יש"ע: "בניגוד לדברים שנאמרו, הנתונים הרשמיים של מדינת ישראל מצביעים על ירידה דרסטית באירועים בעייתיים בהתיישבות. היו שישבו בחיבוק ידיים כשידעו שמכונת פייק ורעל של ארגונים פרו-פלסטינים מוציאים את דיבת ההתיישבות רעה בארץ ובעולם. הפעולות שקידמו ראשי הרשויות בשטח בעבודה קשה נאלצו לא פעם להתגבר על פעולות של גורמים אחרים שהצעדים שלהם התסיסו והובילו לתוצאות הפוכות".

"לדאבוני, האלוף היוצא בחר בעת מלחמה להפנות זרקור לאירועים אזוטריים ולא מייצגים. הדם שנשפך כאן בשלוש השנים היה של יהודים שזעקו והתריעו. כל מיקוד אחר עושה עוול למציאות, למתיישבים הגיבורים ולתדמית מדינת ישראל", סיים.

צפו בנאום פוקס: