מעצרם של חשודים ברצח מחבל נוח'בה בעוטף עזה בשבעה באוקטובר ממשיך לעורר סערה. אמש (א') פרסמה הפרקליטות הודעת הבהרה חריגה, והיום כתב המשפט של חדשות 12, גיא פלג, גיבה את ההחלטה לפתוח בחקירה בתכניתו ברדיו 103FM. "אי אפשר לעבור לסדר היום כשאזרחים או חיילים מתפארים ברצח מחבלים כפותים. אין מה לעשות", אמר פלג.

האזינו לגיא פלג:

"הכוח רבותיי, הכוח, תזכרו את זה, תמיד מסור אך ורק למדינה ולא לבודד. צבא שמחסל עצורים כפותים ואזוקים הוא לא צבא, הוא מיליציה פרועה. אם אדם, אמיץ ככל שיהיה, מתפאר כי רצח מחבלים כפותים ובחלקם התעלל ויש הקלטות כאלה שמגיעות לגורמי אכיפה, אין להם ברירה, אלא לחקור. אחרי שחוקרים, אחרי שמבררים את העובדות, מסורה לפרקליטות ההחלטה, השאלה - מה לעשות עם התיק. בוחנים נסיבות, בוחנים ראיות, בוחנים מבט על, אבל לחקור חייבים".

"אין ברירה למדינה שומרת חוק, אלא לחקור ואפילו אולי להאשים"

"אם יש ראיות שפלסטיני, ככל הנראה מחבל נוח'בה, הועבר לקבוצת חיילים כשהוא חי ואזוק והם התבקשו להעביר אותו לחקירה בידי שב"כ, ואותו פלסטיני, כנראה נוח'בה, לא הגיע לאותה חקירה ונמצא מת כשנתיחה קבעה שהוא מת ממכות בראש, ויש סרטון שמתעד אלימות כלפיו ויש הקלטות שמתעדות התרברבות של מי שהחזיק בו, כאילו הוא זה שחיסל אותו או בשפתו שלו 'שחט' אותו - אין ברירה למדינה שומרת חוק, אלא לחקור ואפילו אולי להאשים", הוסיף פלג.

לטענתו, "מי שלא מבין זאת, לא מבין מה ההבדל בין צבא לבין מיליציה פרועה. ייתכן שנכון היה או צריך היה לגזור על אותו מחבל עונש מוות, את ההחלטה לא יכול לקבל החייל בשטח כי זה בעיניו צודק. בשונה מהחלטות שמקבל כל חייל במהלך קרב, זה סיפור אחר לגמרי".