היום צפויה ממשלת ישראל אמורה לדון על קיצוץ רחבי במשרדי הממשלה, בהם משרד החינוך, משרד הרווחה, המשרד לביטחון לאומי, ומשרד הבריאות. הקיצוץ בא במטרה להאריך את הסיוע למפונים מהצפון והדרום עד סוף אוגוסט. על פי הקיצוץ המסתמן, יקוצץ סכום של עשרות מיליוני שקלים מהמשרד לביטחון לאומי - משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, נציבות כבאות והצלה והמשרד לביטחון לאומי.

קיצוץ כספים למשטרה - פגיעה בביטחון הפנים במלחמה

השר בן גביר הודיע היום (א') כי הוא יתנגד לקיצוץ וטען: "אנו במלחמה, כפי שלא עלה על דעתו של אף אחד לקצץ בכספי משרד הביטחון וצה"ל, כך לא אמור לעלות על דעתו של אף אחד לקצץ בכספי המשרד לביטחון לאומי. הקיצוץ אמנם נעשה לשם תכלית חשובה, אך המשמעות של קיצוץ כספים במשטרה, שב"ס וכב"ה היא פגיעה בביטחון הפנים בתקופת מלחמה".

הקיצוץ עלול לפגוע בכלל גופי המשרד לביטחון לאומי

ראש אגף התקציבים במשרד לביטחון לאומי התריע בפני הקיצוץ המסתמן ואמר כי הוא עלול לפגוע בהתקדמות השלמת בניית מקומות כליאה, פגיעה בהתעצמות כיתות הכוננות, פגיעה ברכש אמצעי לחימה לשוטרים ופגיעה ביכולות מערך הכבאות להתמודדות עם השריפות.

לקיצוץ הרוחבי, פורסמו התנגדויות נוספות מצד בכירים בממשלה, ביניהם שר הבריאות בוסו שאמר כי "פעם הרביעית שמנחיתים עלינו קיצוץ רוחבי, הפעם זה עלול לפגוע קשה דווקא באזרחים שלמענם מבקשים לקצץ".