אחרי הדיווחים על מעצרם של חשודים ברצח מחבל נוח'בה בעוטף עזה בשבעה באוקטובר ולאחר שאחד החשודים, סהר אופיר, נחשף אמש בראיון לחדשות 12, בני גנץ פרסם היום (א') תגובה על האירוע וכתב כי "כל עזתי שחצה את קו הגבול באותו יום, דינו מוות. כולם בגדר סכנה ברורה ומיידית".

גנץ כתב: "ביום הזה קמו גיבורים רבים - חיילים, חברי כיתות כוננות, שוטרים ואזרחים - שנלחמו באומץ ורבים מהם נפלו בקרב. ‏חומר הראיות בנוגע לאזרחים שנעצרו בחשד להרג בלתי חוקי של מחבלים אינו בידיי, ואני סומך על גורמי אכיפת החוק".

בני גנץ: "עלינו לתת גב רחב וגיבוי מלא למי שנלחם"

"חשוב להגיד ברמה העקרונית - ‏עלינו לזכור, בשטח היו מוטלים כלי נשק רבים, וחלק מהמחבלים גם תפקדו כנהגים שחטפו אזרחים. ‏לכן - בסיטואציה הזו, של כאוס, הפתעה ולחימת גרילה במשך שעות רבות, עלינו לתת גב רחב וגיבוי מלא למי שנלחם - חייל, שוטר או אזרח. ‏זו חובתנו כלפי מי שהצילו חיי אדם והגנו על הארץ שלנו, ואני מאמין שברוח הזו גם תנהג מערכת אכיפת החוק", המשיך גנץ.

אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל, ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

החשוד ברצח מחבל הנוח'בה: "אני מרגיש בגידה"

סהר אופיר, החייל שנחשד ברצח מחבל הנוח'בה התייחס אמש לראשונה לחקירה המתנהלת נגדו והציג את גרסתו לסדר השתלשלות האירועים בשבעה באוקטובר. "אני מרגיש בגידה מהמדינה בכל המובנים", אמר בראיון לחדשות 12. "לוקחים אותי, ובעצם מנסים להפוך אותי לעבריין בכוח".

במהלך הראיון, סהר חזר לרגעי המעצר. "מתקשרים אליי 'יש שוטרים, מחפשים אותך בבית'" סיפר. "אני משתף פעולה באופן מלא עם המשטרה, נותן להם גרסא מפורטת ומנומקת עם רשימות, עדים, סרטונים, מיקומים שהייתי, וכל דבר. בנוסף, אני מבקש מהם אפילו לערוך בדיקת פוליגרף. אין לי מה להסתיר. אני מופתע לגלות שהמשטרה מתעקשת לקחת אותנו למעצר. מגיעים לבית משפט השלום להארכת מעצר. בית משפט השלום ראה את שיתוף הפעולה המלא, קיבל את הגרסא שלי, ומחליט לשחרר אותי".