חבר הכנסת חילי טרופר ממפלגת המחנה הממלכתי שיתף במוצאי השבת עם עוקביו בפייסבוק את חווית השבת המיוחדת עם גיורא אלמוג. טרופר, שבתו ציינה במהלך השבת את בת המצווה, זימן את גיורא אלמוג, תושב כפר עזה, לספר על האחים שמוחזקים בימים אלו בשבי חמאס - ולא הותיר עין יבשה בקהל.

בשבת חגגנו לעופרי בת מצווה. האישי והלאומי התערבבו לגמרי

"בשבת חגגנו לביתנו עופרי בת מצווה" פתח טרופר. "היו רגעים מרגשים, וכמו בכל התקופה האחרונה – האישי והלאומי התערבבו לגמרי. מנהג יפה יש אצלנו בקהילה: בכל שבת במהלך התפילה ולפני שהחזן קורא בתפילה לשובם של החטופים והחטופות: 'ויוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וִישִׁיבֵם מְהֵרָה לְחֵיק מִשְׁפְּחוֹתֵיהֶם, ונֹאמַר אָמֵן', עוצרים לרגע ומספרים באופן אישי על אחד מהם. שלא יהיה זה רק מספר או שם, אלא סיפור וחיים של אדם".

"שניהם גדלו להיות צעירים מקסימים ושניהם עדין לא חזרו מהשבי"

"הפעם ולבקשתנו, עלה לדבר גיורא אלמוג מכפר עזה" המשיך טרופר. "גיורא, שלומית ומשפחתם, הפכו חברים קרובים בתשעת החודשים הקרובים ובאו להשתתף עמנו בשמחתנו. ביתו של גיורא – חן, ונכדיו – אגם, גל וטל, היו גם הם בשבי החמאס ושבו אחרי 51 יום. גיורא, שהיה הגנן המיתולוגי בקיבוץ, דיבר בפני הקהילה על האחים גלי וזיו ברמן מכפר עזה. שניהם היו ילדים אצלו בגן, שניהם גדלו להיות צעירים מקסימים ושניהם עדין לא חזרו מהשבי".

"עיניים רבות נרטבו מדמעות"

"עיניים רבות נרטבו מדמעות כשהוא סיפר על גלי וזיו" כתב חבר הכנסת לעוקביו. "את דרשת בת המצווה שלה סיימה עופרי במילים של תקווה "שכל החיילים יחזרו לשלום ושכמובן כל החטופים והחטופות יחזרו הביתה מהר. עד שהם לא יחזרו אף פעם לא נוכל לשמוח בלב שלם". לסיום חתם טרופר: "והלוואי ונוכל לשוב לשמוח באופן אישי, באופן לאומי ובלב שלם".