ברקע הדיווחים על התקדמות במשא ומתן מול חמאס, ראש המוסד חזר במהלך השבת מדוחא מפגישה ראשונית עם המתווכות. במהלך הפגישה נקבע כי בשבוע הבא ייצא צוות להמשך ניהול המשא ומתן. בהודעת לשכת ראש הממשלה צוין כי עדיין קיימים פערים בין הצדדים.

נתניהו שוחח עם ביידן וחזר על העקרונות שישראל מחויבת אליהן

כזכור, במהלך סוף השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר על העקרונות שישראל מחויבת אליהן, ובראשן מחויבות ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה.

אוגדה 98 ממשיכה בלחימה בשג'אעיה

במקביל, נמשכת הלחימה העצימה בשג'אעיה. בשבוע האחרון כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 נלחמים בפיקוד אוגדה 98. הכוחות ניהלו קרבות מול חוליות מחבלים, מעל ומתחת לקרקע במקביל, וחיסלו אותם בירי טנקים ובהכוונת אש מהאוויר. במהלך הפשיטות במרחב שג'אעיה, הכוחות איתרו פירים תת קרקעיים והחרימו אמצעי לחימה ורקטות ארוכות טווח המעידים על ניסיון מחודש של האויב להתבסס במרחב.

" type="video/youtube" />