זוכרים את הספרים שהיו חלק בלתי נפרד מילדותכם? אלה שקראתם שוב ושוב עד שהדפים התחילו להתפורר? ההסכת החדש "מעשה בשישה סיפורים" מזמין אתכם למסע מרתק אל מאחורי הקלעים של הקלאסיקות האלה, ומציע הצצה מפתיעה אל ההיסטוריה והתרבות הישראלית דרך עיניהם של יוצרי ספרות הילדים המוכרים והאהובים.

רחלי שלו, שירה קדרי עובדיה ויובל מלחי, שלישיית היוצרים מאחורי הפרויקט, מגישים בכל פרק את סיפור הולדתו של ספר ילדים אחד. באמצעות ראיונות עם סופרים, מאיירים ומו"לים, הם חושפים את הסיפורים שמאחורי הסיפורים שגדלנו עליהם.

"פתאום כשהקראתי לבת הקטנה שלי את 'חנן הגנן', הכל קיבל משמעות אחרת," מספר יובל מלחי. "האדמה, הצבעים ואפילו הנעל על העץ. הצלחנו בפודקאסט הזה לגעת בקלאסיקות ועל הדרך גם להבין עוד על ההיסטוריה של המדינה שלנו".

רחלי שלו, שירה קדרי עובדיה ויובל מלחי צילום: ללא

בפרק שעלה לאחרונה, המתמקד ב"ג'ינג'י" של גלילה רון-פדר עמית, חושפת הסופרת את הרגע שבו נולד הרעיון לחבורת הילדים משכונת תלפיות. "הסתכלתי על הבת שלי והחברים שלה וכל הילדות שלי חזרה אליי," היא מספרת. "התחלתי לפנטז מה הייתי עושה ודמיינתי כאילו אני ילדה, זוחלת ועולה לגג, משתלשלת בחבל ובודקת מיהו האיש המסתורי שהגיע לשכונה".

הפודקאסט לא רק מעורר נוסטלגיה, אלא גם מציע הזדמנות להתבונן מחדש על יצירות מוכרות בעיניים בוגרות ומפוכחות. שירה קדרי מספרת על המסע הבלשי שערכה בעקבות ליאורה מ"מכתבים לליאורה" של עודד בורלא, ספר שאהבה בילדותה. "אחרי שנים יצאתי למסע בעקבות ליאורה, עד שזכיתי לאתר אותה וגם לראיין אותה," היא מגלה.

רחלי שלו חושפת כיצד ספר ילדים השפיע על הקריירה שלה: "בכל פעם שהגעתי לביקור אצל סבא וסבתא רצתי ישר לארון בסלון וחיפשתי את 'מקס ומוריץ' של וילהלם בוש. השילוב של השובבות והאיורים הנועזים לצד הטקסט כנראה גרם לי שנים אחרי זה להתחיל ליצור קומיקס בעצמי".

"מעשה בשישה סיפורים" הוא יותר מסתם מסע נוסטלגי. הוא מזמין אותנו לחשוב מחדש על הספרים שעיצבו את ילדותנו ועל אלה שמעצבים את ילדותם של הדורות הבאים. הוא מעלה שאלות חשובות על תפקידה של ספרות הילדים בעיצוב זהות, ערכים ותפיסות עולם, ומציע הזדמנות להתבונן מחדש על התרבות והחברה הישראלית דרך עדשת הספרים האהובים עלינו.

אז אם אתם מתגעגעים לספרים שליוו אתכם בילדות, או אם אתם רוצים להבין יותר על התרבות שעיצבה אתכם, "מעשה בשישה סיפורים" הוא ההסכת בשבילכם. הוא מבטיח לא רק לרגש ולהצחיק, אלא גם לפתוח צוהר חדש אל עולם שחשבתם שאתם מכירים היטב.