תת-אלוף אבי בלוט הועלה לדרגת אלוף היום (ה'), בטקס שנערך במחנה "רבין" (הקריה). הטקס נערך בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי ובמעמד שר הביטחון, יואב גלנט ובנוכחות חברי פורום מטכ"ל, מפקדים ומשפחתו של האלוף. האלוף עתיד להיכנס לתפקידו בשבועות הקרובים.

[[1181082]]

בלוט: יש לי תקווה לימים טובים ואמונה גדולה בעם ישראל ובנו כצבא וכמדינה

אלוף אבי בלוט אמר בטקס: "עלינו לעשות הכל כדי לייצר מציאות טובה ובטוחה לאזרחי המדינה, ועלינו גם לעשות הכל כדי להשיב את האמון ביננו לבין האזרחים. אני מצידי מתחייב לעשות את המיטב, בנחישות, בענווה ובתחושת שליחות".

אלוף אבי בלוט צילום: דובר צה"ל

"אני נושא בתרמילי את ניסיון חיי ואת כל שלמדתי, אני נושא בליבי תפילה להצלחה גדולה לנו כמדינה וכצבא ואני מתחייב לעשות הכל כדי להיות ראוי לאמון שניתן בי. ויותר מכך, שאהיה ראוי לקורבנם של טובי בנינו ובנותינו במלחמה הכה צודקת על חירותינו. וכן, יש לי תקווה לימים טובים ואמונה גדולה בעם ישראל ובנו כצבא וכמדינה", הוסיף.

גלנט והלוי בירכו: "מפקד שיודע לעשות, בעל מחשבה חדה, צלולה ועמוקה"

באירוע נאם גם הרמטכ"ל הלוי, שאמר: "מפקד פיקוד המרכז זה תפקיד מיוחד, הוא דורש הבנה ורגישות רבה. אבי, הגעתך למעמד הזה היא בזכות היותך מפקד שיודע לעשות, בעל מחשבה חדה, צלולה ועמוקה. בזכות הערכים שהובילו אותך, עוד מהיותך מפקד צעיר. לאורך כל הדרך עשית, נתת דוגמה אישית, וחינכת דורות של מפקדים צעירים לערכים האלה, הערכה רבה מאוד ובהצלחה.
במעמד זה, אני רוצה להודות לאלוף יהודה פוקס, על שלוש שנים מאתגרות מאוד. הובלת את הפיקוד בתקופה מורכבת ללחימה בטרור והבאת ביטחון לאזרחי הגזרה".

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר: "במלחמה שאנו מנהלים לפיקוד המרכז יש משימה מורכבת מאוד והיעד העיקרי שלה זה לוודא שאנחנו לא נגררים לכך שמרחב יהודה ושומרון יהפוך להיות הזירה העיקרית שלנו, ויש פה מספיק אנשים עם ניסיון שיודעים שזה יכול לקרות. כמות כלי הנשק ביו"ש היא כזו שהיא מציבה אתגר בכל רגע, איפה שזרקו בעבר אבן יורים היום ברובה, ואיפה שזרקו בקבוק תבערה מפעילים מטעני נפץ רבי עוצמה. הדבר הזה במציאות שחיים בה מיליוני אנשים – יהודים וערבים - מייצרת מורכבות שאין למעלה ממנה, ולכן משימתו הראשונה והעליונה של מפקד פיקוד המרכז היא קודם כל לוודא שאנחנו נלחמים בטרור, מבטיחים את חיי האזרחים והתושבים ביהודה ושומרון, ואי אפשר להתעלם מכך שזה נעשה בסביבה שבה יש צורך לדאוג, לפעול במינימום הכוח הנדרש ולא במקסימום הכוח האפשרי כתוצאה מהסביבה".