תמיד היה לכם חלום לצאת לטיול משפחתי ביום שישי, אבל אף פעם לא היה לכם זמן עד לכניסת שבת? אז מחר (ו'), ה-21 ביוני, יהיה יום ההיפוך הקיצי - בו היום יהיה הארוך ביותר, והשקיעה תהיה בשעה המאוחרת ביותר בשנה. כלומר, השבת תיכנס מאוחר ולכם יש זמן לארוז את הילדים ואת התרמילים ולצאת לטייל באחד המסלולים היפים בארץ.

נחל כלח-גלים

בין הרי הכרמל יורד לו נחל כלח-גלים שמכיל בתוכו את כל היתרונות שרק אפשר לחפש במסלול. הוא לא קל מדי ולא קשה מדי הוא מוצל, יש ממנו נקודות נוף לים, ובסופו מחכה לכם מעיין צלול. אורכו של המסלול המדובר הוא 8 קילומטרים, אך אל דאגה - אם תרצו לקצר את המסלול תוכלו לצאת ממנו בשלבים שונים.

אז לאחר שארזתם את כולם ברכב בשעה טובה, שימו בוויז "משרדי שמורת הכרמל" וצאו לדרך. כשתגיעו לנקודה תמצאו שולחנות פיקניק, אנדרטה מרשימה שממנה נשקף נוף מדהים, ואפילו שירותים. אתרו את הסימון הכחול והתחילו ללכת.

הליכה בשביל הכחול צילום: מאת Hanay - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0,wikimedia

לאחר הליכה קצרה במקביל לכביש, תיכנסו פנימה לתוך החורש והנחל. מנקודה זו המסלול יתחיל להיות מאגר מעט יותר עם יתדות בנקודות מסוימות. לאחר שתלכו כארבעה קילומטרים תגיעו לגשר ישן, בו יש פיצול שבילים אדום-כחול.

תופעת טבע מרשימה

בפיצול תוכלו לבחור: אם תרצו להמשיך במסלול, תרדו מהגשר ותמשיכו ללכת בסימון הכחול. אם תחליטו שמיציתם תוכלו לעלות באדום בשביל נוח יחסית אל חניון שוויצריה הקטנה ושם תסיימו את המסלול. אם חשקה נפשכם לבקר תופעת טבע מרשימה תוכלו לעלות באדום עד למפגש עם סימון ירוק. תעלו בסימון הירוק עד לנקודה בה מופיע סימון שקוף (לבן, חסר צבע, לבן), תעקבו אחריו ותגיעו אל צניר ענק שצופה אל הים התיכון ואל המשך המסלול שלכם.

הצניר צילום: רן פרץ

עין קדם

ובחזרה לגשר - המשיכו לרדת בנחל גלים בסימון הכחול מספר קילומטרים, עד שתגיעו לפיצול שחור. בנקודה זו מומלץ ביותר ללכת כרבע שעה על השחור עד שתגיעו לעין קדם - נקבת מים מרשימה עם מים צלולים שיתאימו גם לקטנים וגם לגדולים. לאחר מכן תחזרו בסימון השחור לנקודת הפיצול, ותוסיפו ללכת עשר דקות נוספות עד שתגיעו אל טירת הכרמל ואל סיום המסלול. אם תרצו להשאיר רכב בנקודה זו, שימו בוויז "החרוב 44 טירת הכרמל", ותחנו ברחבת העפר הצמודה לבניין.

למשפחות שאוהבות טבע ומים אך גם מעדיפות מסלול קליל להליכה שמתאים גם לילדים קטנטנים, אפשר בהחלט להגיע לנקודת סיום המסלול וללכת כחצי שעה על השביל הכחול-שחור לעין קדם, ואז לחזור לרכב. ההליכה קלילה ועל שביל ג'יפים נוח ורחב. תהנו!