מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר זעם על דבריו של שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול מערכות חשמל שהתריע היום (ה') בכנס למחקרי ביטחון לאומי בשדרות כי ישראל לא ערוכה למלחמה עם חיזבאללה. גולדשטיין נשאל בכנס אם ישראל ערוכה למלחמה עם חיזבאללה והאם הוא יכול להבטיח שיהיה בישראל חשמל במידה ותפרוץ מלחמה. מנגד תקף שפיגלר את הדברים ואמר כי הם "מנותקים מהמציאות".

"אחרי 72 שעות בלי חשמל בישראל, אי אפשר יהיה לגור כאן"

תשובתו של גולדשטיין לוותה בהתרעה חמורה על המצב. "התשובה היא לא" אמר גולדשטיין, "אחרי 72 שעות בלי חשמל בישראל, אי אפשר יהיה לגור כאן. אנחנו במצב לא טוב ולא מוכנים למלחמה אמיתית" קבע.

עוד אמר בתשובתו כי "ישראל היא אי אנרגטי ואנו צריכים לספק לעצמנו – זה גם היתרון שלנו, אנו מאומנים לעבוד באי". הוא הסביר מה הוא התרחיש המחמיר ביותר: "הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות - אי אפשר לגור בישראל. אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל".

"אתה בודק את כל התשתיות שלנו - הסיבים האופטיים, הנמלים ולא אכנס לדברים רגישים – אנחנו במצב לא טוב" אמר גולדשטיין, "אנו לא מוכנים למלחמה אמיתית. אנו חיים בעולם פנטזיונרי בעיניי. הצד הטוב הוא שהשקענו המון במיגון".

נסראללה לא צריך אפילו כטב"ם

גולדשטיין התייחס גם ליכולות חיזבאללה: "אם נסראללה רוצה להפיל את רשת החשמל של ישראל הוא צריך רק להרים טלפון לאחראי על מערכת החשמל של ביירות, שנראית בדיוק כמו זו של ישראל. הוא לא צריך אפילו כטב"מ מצלם, ההכרה במצבנו לא חלחלה. אם המלחמה תידחה בשנה, חמש, עשר, מצבנו יהיה טוב יותר".

נסראללה בנאומו, אתמול. צילום: ללא

מנכ"ל חברת החשמל רתח על הדברים: "יוצר פאניקה"

בתגובה לדברים, אומר מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר כי "אמירתו של שאול גולדשטיין בדבר חוסר חוסנה של רשת החשמל, חסרת אחריות, מנותקת מהמציאות ויוצרת פניקה בקרב הציבור". שפיגלר הוסיף בתקיפות ואמר על גולדשטיין כי "יפה יעשה אם יתמקד בניהול חברת נגה, שמאז כניסתו לתפקיד, היא נסוגה לאחור- לשון מרוסנת".