שר הפנים משה ארבל זוכה להרבה שבחים על תפקודו ואיכות עבודתו בזירה הציבורית, גם במהלך תקופת המלחמה. לאחרונה קיבל השר על תפקודו את אות אביר איכות השלטון, אך ארבל מסרב לקבלו בתקופה זו. במכתב ששלח לראשת הוועדה שבחרה בו, השופטת בדימוס דליה דורנר הסביר גם מדוע הוא מסרב לקבל את הפרס.

"במחילה ובמלוא הכבוד, הגעתי למסקנה שאיני יכול להסכים"

"לאחר מחשבה, במחילה ובמלוא הכבוד, הגעתי למסקנה שאיני יכול להסכים לקבל את האות בעת הזו" כותב ארבל. "שנה זו, שנת מלחמה קשה ואכזרית במהלכה נרצחו ונהרגו למעלה מ-1,400ישראלים ואזרחים זרים בישראל. המלחמה עוד לא תמה ובדומה לעמיתיי וישראלים רבים אני פועל לקיים את חובותיי שבדין וחובותיי האזרחיות להקל על אזרחי המדינה" כותב ארבל.

מכתבו של ארבל צילום: צילום מסך

בהמשך הוא גם ממליץ מי כן ראוי לדעתו לקבל את האות היוקרתי: "בכך כאמור, אין אני שונה מרבים וטובים. לעניות דעתי, נכון שהזרקור בעת הזו יופנה דווקא לראשי הערים הרבים שעושים לילות כימים למען תושביהם בעוטף עזה ובגבול הצפון" הוא כותב.

"דמויות המופת שמסרו חייהם ממש למען הגנת ארצם"

ארבל מציע לתת את האות לאזרחים שעצרו את מסלול חייהם לטובת התגייסות למערכה במילואים או בסוגי התנדבויות אחרות. הוא מזכיר גם את אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש מועצת שער הנגב שנפל בקרב ב-7 באוקטובר: "דמויות המופת שמסרו חייהם ממש למען הגנת ארצם ויישוביהם כדוגמת ידידי מר אופיר ליבשטיין הי"ד, ראש מועצת שער הנגב וחבר כיתת הכוננות ביישוב שחתר למגע ונפל על הגנת יישובי המועצה".