בעקבות נאומיו של תא"ל עופר וינטר ביום ירושלים, היום (ד) פורסם כי סגן הרמטכ"ל אמיר ברעם ודובר צה"ל אסרו עליו לנאום או להופיע בציבור בזמן חופשת השחרור שלו, האיסור בא כיוון שוינטר התכוון לנאום בכנס - "זמן הכרעה" שיתקיים בתל אביב בהשתתפותו קציני מילואים רבים בהם 4 אלופים 13 תתי אלופים ו 50 אל"מים.

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן "הפיקוד הבכיר בצה"ל חושש מפני דיון פתוח, חשוב ונוקב על המחדל של השבעה באוקטובר" , צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ליברמן נגד הפיקוד הבכיר של צה"ל: "חושש מפני דיון פתוח"

מי שזעם על החלטת סגן הרמטכ"ל ודובר צה"ל הוא שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן שתקף את ההחלטה וכתב בחשבון ה X שלו (טוויטר שלעבר) כי מדובר "בקטנוניות וסתימת פיות". ליברמן הוסיף ואמר כי מדובר בהחלטה תמוהה שיוצרת רושם כי הפיקוד הבכיר בצה"ל חושש מפני דיון פתוח ונוקב על מחדל השביעי לאוקטובר.

צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף יו"ר ישראל ביתנו "ההחלטה התמוהה של הרמטכ"ל לאסור על תא"ל עופר וינטר, שנמצא בחופשת השחרור, מלהופיע בכנס שמיועד לאנשי מילואים, פוגעת קודם כל במוסד הרמטכ"לות ובצה"ל. התחושה היא שהפיקוד הבכיר בצה"ל חושש מפני דיון פתוח, חשוב ונוקב על המחדל של השבעה באוקטובר, על אופן הלחימה ויעדי המלחמה. לשיח מסוג זה חשיבות רבה והכרחיות על מנת לחזק את האמון של חיילי המילואים במערכת הצבאית ובמפקדיו."

וינטר באירוע ביום ירושלים, צילום: Flash90,Flash90

סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם | , צילום: דובר צה"ל

"רוב המפקדים בדרג השטח עושים עבודת קודש"

כזכור, שבועות ספורים לאחר שנודע על סיום שירותו בצבא, תא"ל עופר וינטר התבטא בפומבי על המצב במדינה ומצב הלחימה ואמר בביקור בשדרות: "אני מכיר אישית את רוב המפקדים בדרג השטח הם עושים עבודת קודש הם אריות". וינטר התייחס גם להדחתו מהצבא ולתחושותיו כלפי הרמטכ"ל. כמו"כ אמר בקצין הרוג כי פניו אינם לפוליטיקה " "שלא תחשבו בטעות שאני הולך לפוליטיקה. אני לא שם, אני עדיין לוחם של עם ישראל, אני עדיין על מדים".