דור הולך ונעלם: הנהלת חברת ופלים "מן" הודיעה בצער כי מייסדת המפעל נפטרה השבוע בגיל 100. בהודעה שפרסמה דוברות החברה נכתב כי פנינה רוקח הייתה דמות מופתית של יזמות נשית, ציונות ורוח ישראלית. היא נולדה בשנת 1924 בתל אביב למשפחת ספקטור, דור עשירי בארץ ישראל וייצגה נאמנה את דור מקימי הארץ שחלם והגשים ציונות דרך עשייה חרוצה וחדורת מטרה.

פנינה רוקח צילום: תומי הפרז

בשנת 1954, כאשר בעלה מנחם ז"ל עבד בייצור בתנורי הוופלים מבוקר עד ערב, פנינה לקחה על עצמה את משימת הפצת קופסאות הפח של הוופלים המפורסמים ברחבי המדינה. היא עשתה זאת באמצעות רכב הסוסיתא המיתולוגי שלה, ונסעה מקצה לקצה הארץ כדי להביא את המוצרים לכל בית. אותה סוסיתא הוחלפה בהמשך במשאית גדולה יותר, שאפשרה לספק את הפלים והעוגיות האהובים לכל בית בישראל.

מייסדת ופלים מן שהלכה לעולמה צילום: תומי הפרז

פנינה רוקח האמינה שציונות אמיתית משמעותה ייצור מקומי, עם חזון להמשיך ולהתפתח במדינת ישראל. מפעל ופלים ועוגיות "מן", אשר חוגג 70 שנה להיווסדו, הפך לאחד המותגים המובילים במדינת ישראל. כיום המפעל נמצא בבעלות משפחתית ומנוהל היום על ידי הדור השלישי - נכדיהם של המייסדים, פנינה ומנחם רוקח ז"ל.

מנכ"ל המפעל ונכדה של פנינה אבי פקר סיכם ואמר: "מורשתה של פנינה רוקח תשמש השראה לדורות הבאים. היא תיזכר כאישה חזקה, יזמית מוכשרת וחלוצה ציונית שהקדישה את חייה לבניית הארץ ופיתוחה"