דובר צה"ל הודיע הבוקר (א') בהודעה לתקשורת הבין לאומית, על "הפוגה טקטית מקומית" עד להודעה חדשה בציר הלוגיסטי בדרום הרצועה, וזאת על מנת לחזק את מערך הסיוע ההומניטרי. בהודעתו ציין דובר צה"ל כי הדבר מתואם עם האו"ם וסוכנויות סיוע בין לאומיות. אך הדבר לא עבר חלק ובקרב שרי הממשלה נרשמה תמימות דעים בנוגע לפרסום ועיתוי ההודעה.

הזעם בלשכת גלנט וההודעה של הצבא בעברית

הודעת הצבא לא תואמה קודם עם הדרג המדיני ולא קיבלה את אישור שר הביטחון דבר שעורר זעם בסביבתו, במיוחד לאחר הבוקר הקשה וההודעה על הנופלים בתקרית הקשה בשבת, כך לפי דיווח של העיתונאי אריאל כהנא בישראל היום. לאחר הזעם בלשכת שר הביטחון הוציאו בצה"ל הודעה חריגה בעברית והבהירו כי הלחימה ברפיח נמשכת כל העת.

משאית סיוע הומניטרי בכרם שלום, ארכיון, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"בצה"ל מבהירים כי אין הפסקת לחימה בדרום הרצועה, והלחימה ברפיח נמשכת" נכתב בהודעת ההבהרה. בתוך כך, נרשמה ביקורת חריפה גם מצידם של השרים בן גביר וסמוטריץ. השר לביטחון לאומי הגיב להודעת הצבא וכתב כי "מי שהחליט על 'הפוגה טקטית' לצורך מעבר הומניטרי במיוחד בשעה שטובי חיילנו נופלים בקרב הוא אוויל וכסיל שאסור לו להמשיך להיות בתפקידו".

"המטה הכללי מנותק לחלוטין מההוויה של הכוחות בשטח"

סמוטריץ' טען כי הבעיה היא בעצם ההתעסקות היתרה בנושא וכי עניין המסדרון ההומניטרי קיים כבר חודשים רבים ולא משך תשומת לב. "הבעיה היא שהמטה הכללי מנותק לחלוטין מההוויה של הכוחות בשטח" כתב סמוטריץ'. "שהוא מסוגל להוציא הודעה כזו ביום שבו אנחנו קוברים 11 מטובי הלוחמים שלנו. שהוא מתעסק כל היום ביצירת לגיטימציה בינלאומית להמשך המלחמה במקום להשאיר את זה לדרג המדיני ולהתעסק בלהביא את הניצחון".