סטודנטים וסטודנטיות ברחבי הארץ ישביתו היום (ה') את הלימודים למשך 120 דקות לציון 250 ימים בהם 120 חטופים עדיין נמצאים בשבי החמאס. הלימודים יושבתו בין השעות 08:00-10:00 בחלק מהמוסדות, ובחלק אחר יושבתו הלימודים ל-250 דקות ובחלק מהמוסדות יושבתו הלימודים ליום שלם. במהלך שעות ההשבתה יערכו מעגלי שיח ברחבי הקמפוסים וחשיבה על מהלכים לשמירה על הנושא על סדר היום הציבורי.

"120 חטופים עדיין מצויים בשבי וביניהם גם סטודנטים תמימים"

אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: "250 ימים של ייסורים בלתי נתפסים עוברים על 120 בני ובנות ערובה ישראלים השרויים בשבי של חמאס. התרגשנו מאוד לראות את חזרתה של נועה ארגמני, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון, לצד 3 חטופים נוספים אך אל לנו להשלים עם המצב הבלתי נסבל בו 120 חטופים עדיין מצויים בשבי וביניהם גם סטודנטים תמימים, שכולנו תקווה שיחזרו בקרוב הביתה".

הקמפיין של התאחדות הסטודנטים

כחלק ממאמציה, בשיתוף פעולה הדוק עם מטה משפחות החטופים ההתאחדות השיקה קמפיין חילופי סטודנטים עולמי, בו ישנה קריאה לסטודנטים מהעולם להגיע לישראל ולהתחלף עם הסטודנטים. במסגרת הקמפיין הסטודנטים הישראלים שכביכול מעוניינים להתחלף וללמוד באוניברסיטאות המובילות בחו"ל נחטפו בברוטאליות וכעת שבויים בשבי החמאס בעזה החל מה-7 באוקטובר ובמקום לפתוח את שנת הלימודים האקדמית ולהשתתף בתכנית לחילופי סטודנטים, חייהם נעצרו באותה השבת השחורה.