הלוחם אלירן מזרחי ז"ל, תושב מעלה אדומים ואב לארבעה, התאבד בשבוע שעבר לאחר שלקה בפוסט טראומה כשיצא מעזה. אלירן לחם בתוככי עזה, נלחם בחירוף נפש במחבלי החמאס וחווה תופת קשה, אשר בעקבותיה הוכר לאחרונה על ידי משרד הביטחון כנפגע טראומה. משפחתו וחבריו פנו לצה"ל בבקשה להכיר בו כחלל צה"ל - והערב (ד') בקשתם נענתה.

התחקיר חשף: אלירן התאבד תוך שירות מילואים פעיל

מדובר צה"ל נמסר כי בעקבות התייעצות שנערכה בין שר הביטחון והרמטכ"ל, ולאחר בחינה שביצע ראש אכ"א, הודיעו היום נציגי צה"ל למשפחתו של אלירן מזרחי ז"ל כי הוא יוכר כחלל צה"ל ויובא לקבורה צבאית.

מתחקיר המפקדים עלה כי המפגש של אלירן ז"ל, מפקד הפלוגה וחייל נוסף, אשר התקיים ביום מותו, היה מפגש הכנה לקראת תעסוקה מבצעית אותה הם היו אמורים לבצע בימים הקרובים ולא מפגש חברתי כפי שתואר בבירור הראשוני שנערך ביום האירוע. עוד נמצא כי פגישה זו נעשתה כחלק מתפקידו הצבאי ומצריכה הזנת יום מילואים פעיל.

ביקש לחזור ולשרת בעזה

כזכור, מזרחי ז"ל היה בתקופת החלמה וסופח למשרד הביטחון ולמרות זאת ביקש לחזור יחד עם חבריו ולשרת בעזה, בקשתו נענתה והוא קיבל צו 8 לשירות מילואים ברפיח יחד עם חבריו לפלוגה, אך כאמור, אלירן לא היה יכול לשאת עוד את הכאב והקושי ובסוף השבוע שם לקץ לחייו והותיר אחריו הורים, אחים, אישה וארבעה ילדים קטנים, שניים מהם על הרצף האוטיסטי.

[27א]