ההודעה וההבהרה: בבית הנשיא הכריזו היום (ו') על הארגונים אשר יקבלו את אות הנשיא להתנדבות ובניהם גם החמ"ל האזרחי אשר הוקם על ידי ארגון "אחים לנשק". ההודעה עוררה סערה מצד מתנגדי אחים לנשק תשמהו כיצד הפרס הממלכתי יועבר לארגון המחאה אך בבית הנשיא מיהרו להבהיר: מדובר בארגון נפרד מאחים לנשק.

"אות הנשיא מוענק לשורת חמ"לים שפעלו בחודש הראשון למלחמה"

בהודעה שהוציא בית הנשיא נכתב: "אות הנשיא להתנדבות שפורסם היום ניתן למספר ארגונים ואנשים פרטיים וכן מוענק במשותף כמעשה הוקרה לשורת חמ"לים שפעלו בחודש הראשון למלחמה בתרומה ייחודית למערכה וחיזוק העורף והמילואים".

"אין קשר בין מתן האות לחמ"ל האזרחי לארגון אחים לנשק"

עוד נכתב: "בין החמ"לים שמקבלים את ההוקרה במשותף יש חמ"לים מכל החברה הישראלית ובכלל זה גם 'החמ"ל האזרחי' שאלפי מתנדבים מטעמו תרמו ופעלו בשבועות הראשונים למלחמה בסיוע אזרחי לערי הדרום - שדרות, אופקים, נתיבות, אשקלון ועוד. יודגש ויובהר כי אין קשר בין מתן האות לחמ"ל האזרחי שהוא גוף נפרד ופעילותו מנוהלת בנפרד מפעילותם של ארגון אחים לנשק".

בין החמ"לים הזוכים בפרס ניתן למצוא גם את החמ"ל האזרחי הירושלמי, החמ"ל החרדי של שי גראוכר, חמ"ל המילואים של אפרת דאום ,החמ"ל היהודי-ערבי ועוד. בין מקבלי האותות עצמם ניתן למצוא את ארגון השומר החדש, הגל שלי ועוד.