ביום העצמאות האחרון התוודע עם ישראל לשני חתני תנ"ך שגילו שליטה מופלאה בספר הספרים. אחד החתנים, אביתר ברגיל, נענה לאתגר "כיפה" בטיפים שלו ללימוד תורה לקראת חג השבועות, חג מתן תורה. בין הטיפים תוכלו למצוא כמה אופציות מפתיעות, מה שבטוח: יש לכם מה ללמוד מחתן התנ"ך.

הטיפים של חתן התנ"ך אביתר ברגיל ללימוד תורה

1. הבנה. חשוב מאוד להבין מה קוראים ומה מתרחש בסוגיה או בסיפור הנלמדים. באופן הזה החומר נקלט טוב בראש וקל יותר להבין מה קורה בסיטואציה.

2. סבלנות. ללמוד בנחת וברוגע זה המפתח ללימוד פורה. ברגע שנכנסים ללחץ שלא מבינים - מתחילים להרגיש קצת לא נעים והלימוד נהרס.

3. טעמי המקרא. אם יש טקסט מסוים שאתם רוצים לדעת בעל פה, שירה/נבואה/טקסט/סוגיה שהתחברתם אליה במיוחד, מומלץ ללמוד אותה בטעמים או לתת לה לחן. מעבר לזה שזה עוזר ממש לזכור, זה גם הופך את הלימוד למגניב.

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

4. שיטות יצירתיות לזכור את החומר. לפעמים עם כל הרצון הטוב, קשה לזכור את החומר שלמדנו ולכן צריך למצוא שיטות משלנו לזכור אותו. חילוק הקטע לחלקים, מירקור משפטים חשובים או סימונים לעצמנו ומציאת אסוציאציות שיעזרו לנו לזכור טוב את החומר והסיפורים הם התחלה טובה. כשאני מספרתי דברים מסוימים, היה לי קל יותר לזכור אותם. אפשר להיעזר בראשי תיבות לפתיחה של סוגיה או רשימה בתנ"ך, וגם קריאה בטעמים לגמרי עושה את העבודה.

5. התמדה. חשוב להתמיד ולא להתייאש. כל יום ללמוד קצת, אפילו כמה דקות. עם התמדה מגיעים להישגים מספקים.

6. לימוד משותף. תמיד מומלץ ללמוד עם מישהו, זה הופך את החוויה לטובה יותר.

חידון התנך התשפ"ד:

" type="video/youtube" />