תיעוד מרהיב של שרשרת סלפות תועדה במפרץ אילת על ידי מתנדב רשות הטבע והגנים מירון שגב בזמן ששחה בחוף הצפוני במפרץ אילת. אורי הפנר, אקולוג ים ברשות הטבע והגנים, מסביר כי מדובר באצטלנים שקופים, חופשיים או ערוכים בשרשרת ארוכות או בצורות גיאומטריות. כולם פלנקטוניים שקל לטעות בהם כמדוזות. הן מופיעות בעונות שונות ונעלמות לאחר מכן. הפרטים נוצרים ברבייה אל זוגית מפרט אחד.

"היצורים השקופים שהתחברו להם בצורת ה'שבלול' נסחפו להם בזרם"

מירון שגב מתנדב רשות הטבע והגנים שתיעד את הדבר מספר: "בין מפגש עם להקת דגים גדולה למפגש עם טריגון נקוד ראיתי פלנקטון בגודל ובצורה שאני לא רגיל לראות. היצורים השקופים שהתחברו להם בצורת ה'שבלול' נסחפו להם בזרם ופשוט מתקיימים בצורה אלגנטית ויפה מאוד".

לאזור החוף הצפוני ערכיות אקולוגית גבוהה מאוד

ברשות מוסיפים כי בסקרים שביצעה הרשות בשנים האחרונות נמצא כי לאזור החוף הצפוני ערכיות אקולוגית גבוהה מאוד ולנוכח האיומים הרבים הפועלים עליו, לרבות דיג, זיהום ופגיעות בעשבי־הים וכי חשוב מאוד לקדם את ההגנה עליו בצורה של שמורת טבע ימית. חשיבות ההגנה על החוף הצפוני אינה נובעת רק מתוך ערכיותו של אזור זה, אלא גם מתוך ראייה הוליסטית המתחשבת גם בקשר בין בתי הגידול השונים ואת חשיבותו הרבה של אזור זה לשוניות האלמוגים באילת.