ממשל ביידן הזהיר את ישראל בשבועות האחרונים מפני פעולה מוגבלת בלבנון, ולדברי פקידים ישראליים ואמריקניים המסר שהועבר לישראל כלל אזהרה מפני התערבות איראנית בתגובה לפעולה קרקעית בלנון, גם אם תוגבל לאזורים סמוכי הגדר, כך לפי דיווח של העיתונאי ברק רביד באקסיוס. עוד מסרו המקורות כי בצה"ל גובר החשש שהמצב בלבנון יגיע לנקודת רתיחה נוכח ההסלמה בתקופה האחרונה וחרף הניסיונות הדיפלומטיים של ארה"ב וצרפת למצוא פתרון להפחתת המתיחות בגבול.

מיליציות מסוריה, עיראק ותימן יציפו את לבנון

תרחיש נוסף שהציגו בממשל ביידן העלה חשש מהצפה של לבנון במיליציות מסוריה עיראק ותימן שיתנדבו לסייע בלחימה בישראל. בנוסף, פקידים אמריקניים ציינו בפני הגורמים הישראלים כי מלחמה מוגבלת עלולה להסלים בסבירות גבוהה למלחמה אזורית כוללת, התפתחות שממנה בממשל ביידן חוששים מאוד.

האזהרה של בריטניה ללבנון: מתקפה ישראלית נרחבת - בתאריך הזה

עיתון אל אחבאר הלבנוני חשף השבוע כי בימים האחרונים הגיעו לביירות מסרים דיפלומטיים מאיימים על מתקפה ישראלית מתקרבת. העיתון דיווח מפי מקורותיו כי מרבית הנציגים הדיפלומטיים הביעו בפני הגורמים בביירות חשש משמעותי מחומרת האיום הישראלי.

התאריך למתקפה הישראלית - אמצע חודש יוני

לפי הדיווח, האזהרה המשמעותית ביותר הגיעה מהנציגות הבריטית שסיפקה תאריך למתקפה הישראלית - אמצע חודש יוני. לפי הדיווח, הדיפלומטים הבריטים ייעצו ללבנון לאגור אספקה למלחמה, אשר היקפה ואורכה לא ידועים.