ביקור אסטרטגי הבוקר בשומרון- מי שהייתה המועמדת המובילה לנשיאות ארה"ב , שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ומי שצפויה להיות בכירה בממשל האמריקני הקרוב במידה וטראמפ יבחר לנשיא - ניקי היילי, סיירה הבוקר כאורחת בשומרון. היילי צפתה לעבר כל מישור החוף מ"המרפסת של המדינה" בפדואל שבשומרון.

במהלך הסיור קיבלה השגרירה לשעבר סקירה ביטחונית ב'מרפסת של המדינה', בישוב פדואל, משגריר ישראל באו"ם לשעבר ח"כ דני דנון ומראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהציגו בפני היילי את החשיבות האסטרטגית של ההתיישבות בשומרון לבטחון מדינת ישראל ואת המשמעויות הבטחונית של התעצמות הטרור בשומרון.

"רוב העם האמריקאי תומך בישראל"

דגן הראה להיילי את המותניים הצרות של המדינה ואת המרחק מהשומרון לנתב"ג אליו ניתן לצפות באופן ישיר מהמרפסת של המדינה. ואמר: "הפוליטיקאים שאומרים שהם רוצים להוציא את השומרון, וההרים שלנו, והקהילות שלנו ממפת ישראל, משאירים את מדינת ישראל עם רק תשעה מייל מתחתית ההרים שאנחנו נמצאים עליהם. זה מגוחך וכמובן לא ניתן להגן על ישראל באופן הזה" עוד הוא הוסיף: "הביקור שלך הוא ביקור חשוב, אנחנו מחזקים אותך ואת המועמד לנשיאות ארה"ב והנשיא לשעבר דונאלד טראמפ. אתם ידידי אמת של ישראל ושל יהודה ושומרון. מדינת ישראל ובוודאי השומרון עומדים בפני מתקפות מכוערות ומסע דה לגיטימציה שטרם נראה כמותו וישנה חשיבות עליונה להסברת המצב לאשורו".

היילי לא הסתירה את התרגשותה מדבריו של ראש מועצת שומרון וביקשה להעביר מסר לתושבי השומרון: "אנחנו כאן היום במקום היפיפה הזה כדי להביע סולידריות עם ישראל ואני רוצה לומר לכם אל תקשיבו למה שאומרים בתקשורת- רוב העם האמריקאי תומך בישראל. המילים הללו מכוונות לישראלים אך גם לאמריקאים- אנחנו צריכים את ישראל חזקה והדרך היחידה שבה ישראל תהיה חזקה זה כאשר ארה''ב תומכת בישראל לחלוטין, באופן בלתי מתנצל. יש שני דברים שאנו צריכים לעשות- לוודא שהחטופים חוזרים במהרה לביתם ולוודא שישראל בטוחה אחת ולתמיד. אנחנו לעולם נהיה חברים של ישראל. תהיו חזקים, הישארו מלאי תקווה ותשמרו על האמונה- ובואו נמשיך להיות שותפים יחד.