חברת המשלוחים וולט עלתה אתמול (ב') לכותרות והפעם בנסיבות חמורות לאחר שסמנכ"ל בחברה נעצר בחשד לקיזוז חשבונית בסך של יותר מ-200 מיליון שקלים, דבר שעלול לסבך את החברה עצמה שנחשדת בהעלמות מיסים אשר קוזזו בתקופה שבין ינואר 2021 ועד היום. קרן מרציאנו, הפרשנית הכלכלית של "חדשות 12", זעמה על החברה ואמרה בשידור: "כל זה עשתה וולט כאן במשק".

"אנחנו משלמים עכשיו הרבה יותר ביוקר בגלל וולט"

"כל העניין הזה של וולט כל כך מעצבן" אמרה מרציאנו במהלך שידור תוכניתה בערוץ, "מגיע לישראל תאגיד ענק, לוקח עמלה מהמסעדות של 30%, בגלל העמלה המטורפת הזאת כל המחירים במסעדות עלו, אנחנו משלמים עכשיו הרבה יותר ביוקר בגלל וולט ולא הספיקה להם החזירות והרווחים האלה, עכשיו הם גם חשודים בהעלמות מיסים".

בהמשך שיתפה את הקטע גם ברשתות החברתיות והוסיפה: "התמכרתם לנוחות של משלוחי וולט?
אתמול התברר שהחברה חשודה בהעלמות מיסים של עשרות מיליוני שקלים. זמן טוב להזכיר את הנזק שהיא גורמת לכולנו".

וולט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החשד: חשבוניות פיקטיביות בערך של כ-230 מיליון שקלים

מממצאי החקירה עד כה עלה החשד כי סכום החשבוניות החשודות כפיקטיביות אשר קוזזו בתקופה שבין ינואר 2021 ועד היום מסתכם לפחות בערך של כ-230 מיליון שקלים, שהמס בגינן הינו כ-33.5 מיליון שקלים.

קיים חשד לכאורה לעבירות מס נוספות בחברת וולט

עוד נטען בבקשה למעצר כי קיים חשד לכאורה לעבירות מס נוספות בחברת וולט והתנהלות לקויה באופן עקבי תוך עשיית דין לעצמם. החשוד נחקר במשרדי היחידה, מסר את גרסתו ושוחרר בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך מאה אלף שקלים והפקדת מזומן על סך מאה אלף שקלים נוספים.

תגובת חברת וולט

מחברת וולט נמסר בתגובה: "אנחנו תמיד פועלים לפי החוק, בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים. כמובן שאנחנו משתפים פעולה עם הרשות ומעבירים את המידע שברשותנו לגבי הגופים המעורבים".