לאחר הפרסום כי משרד האוצר והשר סמוטריץ' מעכבים תקציב של שישה מיליארד שקלים לרכש קריטי עבור מערכת הביטחון, מגיב סמוטריץ' וטוען כי מדובר ב"פייק ניוז". הבוקר (ג') פורסם ב"ישראל היום" כי הכספים המעוכבים אמורים לשמש לרכש קריטי לחימושי מטוסים ובעבור רכישת מיירטי כיפת ברזל מהתעשיות הישראליות.

גורמים באוצר: זה רק בגלל הגדלות הרמטכ"ל

גורמים במשרד האוצר משיבים לטענות ואומרים ל"חדשות כיפה" כי ה"השתוללות" לדבריהם של גלנט ומשרד הביטחון מגיעה ברקע תשובת משרד האוצר לבג"ץ ביום חמישי הקרוב בנוגע להגדלות הרמטכ"ל. אותן הגדלות אמורות לידון גם כן במסגרת הוועדה לבחינת תקציב מערכת הביטחון, וועדה אליה שר הביטחון והרמטכ"ל מתנגדים נחרצות.

כיפת ברזל, "פייק ניוז" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפי אותם גורמים באוצר, הטענה לפיה מעוכבים שישה מיליארד שקלים לתקצוב חימושים קריטיים לכיפת ברזל אינה נכונה וכי מדובר ברכש עתידי ולא כזה הנצרך בטווח הזמן הקרוב. גם סמוטריץ' עצמו הוציא הבוקר הודעה בה טען כי מדובר ב"פייק ניוז". לטענתו: "אין שום מגבלה לחימושים ולכל צרכי המלחמה. נקודה. אותם בכירים במערכת הביטחון שכשלו עומדים מאחורי הקמפיין השקרי כדי שיאפשרו להם להמשיך ולשפוך עשרות מילארדים. לא אוותר על דרישתי לוועדה מקצועית".