ברקע המחאה הנרחבת של הורי התלמידים בישיבת נחלים נגד נסיון הדחתו של ראש הישיבה, הרב שמואל לורנץ, במרכז ישיבות בני עקיבא ובהנהלת הישיבה הגיעו לסיכום לפיו תוקם ועדה מפקחת שתאפשר שליטה על התנהלות מרכז ישיבות בני עקיבא בנחלים, וביקורת על התנהלותו. בנוסף, השימוע לרב לורנץ בוטל והוסר איום הפיטורין של הרב.

נחתם הסכם בין ישיבת נחלים ובני עקיבא

על פי המתווה מוסכם בין מרכז יב"ע לישיבת נחלים, הרב לורנץ ישאר בתפקידו אחריי שהוסכם כי ישיבת בני עקיבא נחלים היא חלק מרשת בני עקיבא בהתנהלותה. עוד הוסכם כי במידה ויהיו מחלוקת בין ראש הישיבה לרשת העניין יידון בוועדה שבראשה יעמוד הרב ד"ר דני טרופר. בהסכם גם נאמר כי התביעות נגד רשת יב"ע יוסרו.

פגישת הפיוס בין הצדדים צילום: מרכז יב"ע

פגישת פיוס נערכה בהשתתפות יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא הרב יהושוע וויצמן, הרב ד"ר דני טרופר שתרם לסיכום שהושג, אלחנן גלט מנכ"ל יב"ע והרב שמואל לורנץ ראש ישיבת בני עקיבא נחלים.

בהודעה ששלח הרב לפעילי המאבק הוא כתב: "‏בעקבות הלחץ הציבורי ועשייה הגדולה של הורי הישיבה ובוגריה, היום נחתם הסכם חדש ביני ובין מרכז ישיבות בני עקיבא". הרב מוסיף וכותב: "השימוע שנקבע לי בוטל, ואני שמח ואופטימי לצאת לדרך חדשה. ‏אני מלא הערכה לכל השותפים במאבק ובעשיה - לא מכיר עוד מקום שההורים ובוגרי המקום היו מתגייסים באופן כה מרשים למאבק ציבורי בעדו - אין כמוכם".

ההודעה שהופצה להורים צילום: צילום מסך

נכסי הישיבה, התערבות ההורים והמאבק על ראש הישיבה

תחילת האירוע הגיע בזמן שהורי התלמידים נחשפו לכוונה להדיח את הרב לורנץ, במכתב שהפיצו לציבור טענו כי מרכז הישיבות מנסה להשתלט על נכסי הישיבה וכוונת המרכז להדיח את הרב לורנץ נעשית מכיוון שהגן על נכסי הישיבה מפני התנהלות כלכלית פסולה של המרכז כלפי הישיבה. במרכז ישיבות בני עקיבא הגיבו אז וטענו כי "ראש הישיבה גייס קבוצת הורים ששמעה באופן חד צדדי רק את טענותיו, והוביל לכך שלאותה קבוצה כבר לא הייתה נכונות להאזין לתשובות המרכז".