הוריהן של חמש התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז, ועדיין נמצאות בשבי חמאס, החליטו לשחרר היום (ד') בשעה 18:00 לציבור ולתקשורת את סרטון החטיפה של הבנות, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7/10. איש התקשורת חנוך דאום יודע שהצפייה בסרטון הנוראי עלולה להזיק לנפשו, אך מתכוון בכל זאת לצפות בו. בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו נימק את החלטתו.

חנוך דאום מתכוון לצפות בסרטון החטיפה של התצפיתניות

"בעוד כמה שעות יפורסם סרטון קשה ומחריד מאירוע חטיפתן של התצפיתניות. אני יודע שאחרי שאצפה בו רוחי תיפול", פתח והבהיר, "אני יודע שאתקשה להירדם בלילה. אני יודע שרגעים מהסרטון יחזרו אלי שוב ושוב, ואנסה בכוח להבריח את הזיכרון ולהילחם במחשבה הסיוטית שזה ילד שלי נמצא שם במקומן. ולכן אצפה בו".

"הקושי שאני ארגיש מכך שאראה את המציאות הנוראה אינו מתקרב לקושי של בני המשפחות"

דאום הודה כי בדרך כלל הוא מתנגד לצפייה בסרטונים קשים. "זה פוגע לי בנפש והרי גם בלי לראות זוועות אנחנו מבינים שהן התרחשו", הסביר, אך הוסיף: "אבל הפעם אצפה. כי זו בקשתם של הורי החטופות. זו בקשת משפחות הנרצחים. הקושי שאני ארגיש מכך שאראה את המציאות הנוראה אינו מתקרב לקושי של בני המשפחות. ובני המשפחות ביקשו שנצפה. כדי שנדע. כדי שלא נשכח לרגע. כדי שנעשה הכול כדי להחזיר אותן הביתה. וכדי שלעולם לא נרחם אפילו קצת על העזתים שחטפו ועינו את בנותינו".