היום (ד'), שר הבטחון יואב גלנט פרסם הודעה רשמית יחד עם ראש מועצת שומרון בה הודיעו שניהם כי חוק ביטול ההתנתקות הוחל בכלל צפון השומרון - כולל שא-נור, גנים, כדים וכל המרחב שנכלל בחוק ההתנתקות מ 2005. שר הביטחון יואב גלנט: "האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון".

אלוף פיקוד מרכז הכריז על האיזור כשטח צבאי סגור

כאמור, שר הביטחון יואב גלנט הנחה לממש את לשון החוק גם בשא-נור, גנים וכדים - זאת בהמשך לצו הראשוני שהכיל את היישוב חומש. החלת הצו מגיעה לאחר שיח ממושך שקיים גלנט עם ראש המועצה האזורית שומרון וגורמי צה"ל.

שר המדע דני דנון, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, סגן השר איוב קרא וח"כ ינון מגל מצטלמים במהלך ביקור בשא-נור, צילום: Flash90,Flash90

רגע לאחר ההודעה הדרמטית מפרסם העיתונאי דורון קדוש, כי אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס הוציא צו שמכריז על האזור כשטח צבאי סגור, כדי למנוע עליית יהודים ספורדית למקום וקיום התיישבות ללא ההיערכות הנדרשת.

יקח זמן רב עד שתתקיים התיישבות באיזור

גורמים בטחוניים מסרו לעיתונאי גלי צה"ל, כי איזור צפון השומרון - עוטף ג'נין, הוא אזור בעייתי מאוד, ומסוכן בטחונית, כאשר מדובר באיזור שיש בו הכי הרבה טרור בכל יהודה ושומרון. כעת בצה"ל החלו בעבודת מטה שתבחן כיצד ניתן יהיה להגן על היישובים שיקומו על חורבות גנים כדים ושא נור. במערכת הביטחון מצננים את ההתלהבות ואומרים שייקח זמן רב עד שתחל להתפתח התיישבות במקום, שכן יש להקים מוצבים ובסיסים נוספים שיגנו על האזור.

שר הביטחון עם ראש מועצה איזורית שומרון יוסי דגן , צילום: מועצה איזורית שומרון

מוקדם יותר היום, אמר שר הביטחון בעת שהודיע על ביטול חוק ההתנתקות ביישובי צפון השומרון "שר הביטחון יואב גלנט: "לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות בכנסת ובתום עבודת המטה שבוצעה, הצלחנו להשלים את המהלך ההיסטורי. האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון, החלת חוק ביטול ההתנתקות תביא להתפתחות ההתיישבות ותקנה ביטחון לתושבי האזור".

"אני מודה לחברי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על הדחיפה והמחויבות לנושא. כשם שפעלתי בכל תפקידיי בממשלות ישראל - אמשיך לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון, לחזק את מרכיבי הביטחון ואת ביטחון האזרחים - בצירים וביישובים".