בעיריית ירושלים ובכבאות והצלה נערכים לאירועי ל"ג בעומר וביצעו הכשרת שטחים למדורות כולל ניכוש עשבייה, תיחום המדורות והתאמת השטחים לאנשים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים, שיוכלו ליטול חלק ולהשתתף באירועים. כמו כן, הותאמו השטחים לרכבי כיבוי וחירום שיסיירו במוקדי המדורות בעת הדלקת האש ובמהלך כל הערב.

המקומות בהם תותר הדלקת מדורה בכל שכונה:

הרשימה המלאה צילום: צילום מסך

עיריית ירושלים וכבאות והצלה מחוז ירושלים, קוראים לתושבי העיר להסתפק במדורות קטנות ומומלץ לאחד מדורות עם חברים, משפחה ושכנים, במטרה לצמצם את זיהום האוויר במרחב. העירייה וכבאות והצלה מזכירים לציבור כי יש לקבוע את מיקום המדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים, ובמרחק ביטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה.

ההנחיות למדליקי המדורות

בעירייה מציבים שורת הנחיות למדליקי המדורות: יש להימנע מפגיעה בצמחיה, לשמור על איכות הסביבה, בעלי החיים, ערכי הטבע והגנים ברחבי העיר ולא לשרוף חומרים דליקים כגון: מכלי פלסטיק, סוללות, מכלי תרסיס, חלקי עץ מצופים בפורמייקה וכד'. הציבור מתבקש גם לשים לב, כי במקום לא מסתובבים צבים וזוחלים אחרים העלולים להישרף.

מדורת ל"ג בעומר, צילום: Zack Wajsgras/Flash90

מערך כבאות והצלה במחוז ירושלים ואגף אכיפה ושיטור של עיריית ירושלים נערכים בכוחות מתוגברים והמשמרות יתוגברו בכח אדם. לפני הדלקת המדורות ייצאו סיורים מוקדמים של נציגי אגף אכיפה ושיטור בכל השכונות והמקומות בהם ידליקו מדורות. לוחמי האש ייתנו הנחיות לחוגגים לשם אבטחה ולמניעת סכנות לנפש ורכוש.