בחודשים האחרונים ובמקביל ללחימה, ממשיכה ממשלת ישראל לשלוח נציגים שיערכו משא ומתן על עסקת חטופים, במטרה להחזיר את 129 האזרחים והחיילים שמוחזקים בעזה. המשלחות עד כה בו ללא הצלחה, כיוון שכל פעם בה התקרבו לעסקה חמאס הציב תנאים שערורייתים במיוחד, וישראל נסוגה והמשיכה בלחימה. הבוקר (ב') טען דודו של אבינתן אור שחטוף בעזה כי הממשלה משקרת, וכלל לא מתכוונת להגיע לעסקה.

"גנץ הרים את הידיים ואמר לי לא תהיה עסקה"

במהלך ישיבה של ועדת החוקה הבוקר בכנסת, דיבר שמעון אור דודו של החטוף אבינתן אור וסיפר: "אני הייתי בפגישה עם גנץ. הוא דיבר על מיטוט החמאס, והוא דיבר על רפיח. ושאלתי אותו, 'הרי חמאס דורשים חזרה למשילות, ודורשים ערובות בינלאומיות לשיקום עזה תחתם'. ואמרתי לו, 'אם אתה אומר כך והם אומרים כך, והם כל הזמן עומדים על הדברים שלהם, אז בחיים לא תהיה עסקה'. אז הוא הרים את הידיים ואמר לי 'אז לא תהיה עסקה'".

"אז אמרתי לו, למה אתם משקרים לכל משפחות החטופים", זעק שמעון "תגידו להם את האמת בעיניים. הדרישות של חמאס והמטרות של מדינת ישראל לא עולים בקנה אחד. תפסיקו להשלות את המשפחות ולהגיד להם שאוטוטו שולחים אנשים ושליחים, והם יגיעו לעסקה רק אם נעשה קצת פשרה. לא, זה לא יהיה".